Desi e mult sub nivelul dinaintea crizei, piata auto americana a avut un an 2011 foarte bun, vanzarile urcand cu 10% per total, arata datele asociatiei de profil Autodata. Jeep, Mitsubishi, Kia si Bentley au fost marcile care au crescut anul trecut cel mai mult, iar Lexus si Jaguar au fost campioane la scaderi. Anul trecut a fost primul din 2002 incoace in care General Motors castiga cota de piata in SUA, iar Hyundai si Kia au avut record de vanzari.
Per total s-au vandut 12,8 milioane de masini noi, cu 10% peste nivelul de anul trecut, insa departe de valorile dinaintea crizei: 16 – 17 milioane de unitati. Totusi, daca ne gandim ca in 2009 piata a ajuns la cel mai slab nivel anual din ultimele trei decenii este normal ca 2011 sa fie considerat un an bun.
Marcile din grupul GM si-au gasit 2,5 milioane de clienti, cu 13% peste nivelul din 2010, in timp ce Ford a vandut 2,14 milioane de automobile, avans de 9%. Anul trecut patru marci au inregistrat cresteri de peste 30% ale vanzarilor de masini noi: Jeep, Mitsubishi, Kia si Bentley, iar cateva marci au avut scaderi mai mari de sase procente: Lexus, Jaguar, Acura, Honda si Toyota.
Camionetele au ramas preferatele americanilor: seria F de la Ford si-a gasit aproape 600.000 de clienti, iar Chevrolet Silverado, peste 400.000. Toyota Camry si Nissan Altima au facut ca de obicei volume importante de peste 250.000 de unitati fiecare, in timp ce Chevrolet Cruze, automobil considerat de clasa mica in SUA, si-a gasit 230.000 de cumparatori. La inceput de an a intrat si Fiat pe piata din SUA, insa a gasit doar 20.000 de cumparatori.