Automobilul premium hibrid Volvo V60 Plug-In Hybrid, ce dispune de un propulsor diesel si unul electric, cu baterii reicarcabile la priza, va fi lansat la sfarsitul anului 2012 si va avea un pret de pornire orientativ de 57.000 euro cu taxe incluse, a anuntat producatorul auto suedez.
Bateria de 11,2 kWh poate fi incarcata si la o priza conventionala (de aici si indicativul Plug-In), nu doar in timpul functionarii motorului cu ardere interna sau franarii. Pachetul de baterii are 10 module cu 20 de celule fiecare (deci 200 in total). Un computer monitorizeaza nivelul de incarcare si temperatura din fiecarei celule.
click aici pentru galeria foto
Consumul mediu de motorina pentru 100 de kilometri parcursi este de 1,9 litri, potrivit producatorului, iar autonomia in modul pur electric este de pana la 50 km.
Sistemul de propulsie este format dintr-un motor turbo diesel de 2,4 litri, de 215 Cai Putere (CP), care actioneaza rotile din fata, si un propulsor electric de 70 CP montat in spate, care actioneaza rotile posterioare (ERAD – Electric Rear Axle Drive). Ansamblul este cuplat la o transmisie automata cu sase viteze. Automobilul poate rula in mod 4×4 pana la viteze de 120 km/h si are nevoie de 6,2 secunde pentru a ajunge la 100 km/h. V60 Plug-In Hybrid are noi instrumente de bord, un nou levier de comanda a cutiei de viteze, cu un indicator integrat, si jante din aliaj usor de 17 inch.
Vor fi produse 1.000 de unitati initial, in 2012 si 2013, iar pentru 2014 sunt planificate 4.000-6.000 unitati. Circa 30% din productie va merge in Suedia, iar intre 5% si 15% din productie va fi exportata in Germania, Elvetia, Belgia, Franta, Olanda si Marea Britanie. In Romania masina nu va fi comercializata decat dupa ce producatorul va testa pietele auto mai dezvoltate, au declarat pentru 0-100.ro oficialii EIT Forum Auto, importatorul Volvo Cars in Romania.
Volvo V60 Plug-In Hybrid are trei moduri de condus:
- Pure – exclusiv electric, pana ce se termina energia din baterii (pana la 50 km);
- Hybrid – utilizeaza cat mai eficient cele doua propulsoare, alternativ sau impreuna, pentru a obtine cel mai eficient mod de rulare cu putinta. In acest mod masina emite 49 grame CO2/km si are un consum mediu 1,9 litri motorina/100 km, cu o autonomie de pana la 1.000 km;
- Power – exploateaza resursele celor doua motoare pentru performante maxime.
Exista si o functie aditionala, denumita Save, care face in asa fel incat in baterii sa ramana energie pentru 20 km.
Bateria este amplasata sub podeaua portbagajului si se reincarca in 4,5 ore la o priza ce furnizeaza 10A, in 3,5 ore la 16A si in 7,5 ore la 6A. Temperatura optima a bateriei este in 20-30 grade Celsius si sistemul de management al temeperaturii bateriei incearca sa le pastreze in aceasta plaja.
Intr-o utilizare normala, pe franare, bateria se reincarca printr-un principiu similar dinamului de bicicleta. In acest caz franeaza doar rotile spate, iar in cazul in care soferul apasa mai tare pedala de frana actioneaza franele cu discuri ale tuturor celor patru roti.
Circa 80% dintre masinile V60 Plug-In Hybrid vor fi achizitionate ca automobile de companie, estimeaza Volvo.
V60 Plug-In Hybrid a fost prezentat intr-o varianta aproape gata de productie la Salonul Auto de la Geneva din martie 2011, ca premiera mondiala.