Acasa Dacia Dacia Lodgy ajunge in showroom-uri in aprilie 2012, confirma seful gamei Entry a Renault

Dacia Lodgy ajunge in showroom-uri in aprilie 2012, confirma seful gamei Entry a Renault

de Adrian Mitrea

Eric Pasquier (sursa - 0-100.ro)

Dacia Lodgy, al saptelea model din gama Dacia, va fi prezentat in premiera mondiala in martie 2012, la Salonul Auto de la Geneva, iar lansarea comerciala va avea loc imediat dupa, in aprilie, a declarat pentru 0-100.ro directorul gamei Entry a Renault, Eric Pasquier. El este de parere ca Lodgy va fi un succes comercial la fel ca SUV-ul compact Duster, pentru care tintele de vanzari au fost depasite de aproape trei ori decat cele estimate initial.

„A inceput productia de preserie, testam uzina. (…) Productia de serie va demara la sfarsitul lunii februarie, inceput de martie. (…) Vanzarile incep in aprilie”, a spus Padquier catorva jurnalisti romani care sunt prezenti in zilele de 3 si 4 decembrie 2011 in Franta, la Val Thorens, unde varianta de competitie a monovolumului Dacia, denumita Logdy Glace, concureaza in prima etapa a Trofeului Andros – cunoscuta competitie auto pe gheata.

click aici pentru galeria foto cu Lodgy Glace

Oficialul Renault a explicat ca dezvaluirea masinii de curse inainte de cea de serie este o strategie care permite publicului sa se obisnuiasca cu numele si cu trasaturile estetice pe care le va avea masina de serie. La fel a procedat Renault si in 2009, cu Duster.

„Ideea este sa promovam noul model diferit fata de lansarile normale. Asa am facut si acum doi ani cu Duster, acum este al treilea an in care concuram in Trofeul Andros si ne-am gandit ca este mai interesant sa utilizam noul model decat sa venim iar cu Duster. (…) Este un mod nou de a prezenta masini, facem un mic teasing inainte de a prezenta varianta de serie. Aceasta este ideea Dacia, sa fie un pic diferita”, a explicat Eric Pasquier.

El a adaugat ca Lodgy este un model complementar in gama Dacia, iar Logan MCV va fi pastrat.

Dacia Lodgy va fi produsa in Maroc si doar acolo pentru inceput, nu in Romania, cum se intampla cu celelalte modele ale gamei Dacia. Din Maroc monovolumul Lodgy va fi exportat in principal catre pietele din Europa de Vest, masina fiind creata special pentru acestea.

„In spatele lui Lodgy sta termenul englez lodging care inseamna casa; iti da o idee despre potentialul MPV-ului in ceea ce priveste spatiul”, a explicat Eric Pasquier, in noiembrie, alegerea numelui a carui sonoritate este apropiata de Logan. Trebuie precizat ca lodging inseamna in engleza casa de inchiriat, casa de vacanta, cazare.

Pasquier nu a dorit sa comenteze preturile speculate in presa pentru Lodgy.

Versiunea de curse, Dacia Lodgy Glace, concureaza in sezonul 2011-2012 al Trofeului Andros. O masina va fi condusa de Alain Prost, iar o alta va fi impartita de fiul sau, Nicolas Prost, si pilotul Evens Stievenart. Varianta de curse a Lodgy are 4,001 metri lungime, 1,9 metri latime si un ampatament de 2,5 metri. Aceste cifre sunt pur orientative si nu identice cu cele pe care le va avea modelul de serie care va fi lansat anul viitor. Lodgy Glace cantareste 950 kg, are un rezervor de 25 de litri si o putere de 355 Cai Putere (CP) dezvoltata de un motor de 3 litri preparat de Renault Sport Technologies.

Trebuie retinut faptul ca prima presupusa fotografie cu Dacia Lodgy de serie este de fapt un fals.

Corespondenta de la Val Thorens.

Lasa un comentariu