Toyota spune ca dezvolta in continuare masini pe hidrogen si vrea sa le lanseze in productie de serie in jurul anului 2015 cand pretul unui astfel de model in Europa va fi de circa 100.000 euro, au spus reprezentantii companiei, citati de Automotive News. Parerea generala in industrie este ca masinile pe hidrogen au un viitor mult mai putin promitator decat masinile incarcabile la priza, de vina fiind costul mare de productie. Cel mai cunoscut automobil pe hidrogen este Honda FCX Clarity, lansat in serie limitata in SUA.
Toyota spune ca prin 2015 vrea sa ajunga sa vanda cateva mii de masini pe hidrogen anual, numarul fiind totusi mic din cauza pretului mare de vanzare de circa 100.000 euro, estimeaza Alain Uyttenhoven, vicepresedinte de marketing al Toyota Europa.
Acum cativa ani costul de constructie al unei masini pe hidrogen era de circa un milion de dolari, insa acum a scazut enorm, astfel ca devine viabila productia de serie, dar in volume mici.
Automobilele pe hidrogen folosesc tehnologia pilei de combustie si sunt tot masini electrice, insa spre deosebire de cele incarcabile la priza, stil Nissan Leaf, ele nu dispun de baterii si nici nu trebuie conectate la priza, ci sunt alimentate la o statie speciala cu hidrogen. Masinile pe hidrogen au doar emisii de apa, insa marea lor problema este costul de productie care ramane extrem de ridicat.
Tehnologia pilei de combustie nu este noua, producatori precum Mercedes-Benz, General Motors, Honda, Hyundai sau Suzuki prezentand diverse concepte in ultimul deceniu.
Cea mai cunoscuta masina pe hidrogen este Honda FCX Clarity care a fost lansata in serie limitata in SUA, unde exista si un numar limitat de statii de alimentare cu hidrogen.
Pana sa lanseze o masina pe hidrogen, Toyota va introduce pe toate pietele Prius Plug-In Hybrid, masina incarcabila la priza ce poate parcurge pana la 23 km exclusiv cu motorul electric, fata de numai doi kilometri la versiunea standard a Prius. Prius incarcabil la priza va costa cu circa 7.000 euro mai mult decat Prius „clasic”.