Dupa cativa ani in care vanzarile Dacia cresteau cu mult peste media grupului Renault, lucrurile s-au inversat trimestrul trecut cand, desi volumele totale de vanzari ale grupului au urcat cu 6%, cele ale Dacia au scazut cu 7,5%. Renault spune ca unele probleme legate de furnizori si incetarea programelor de tip Rabla sunt responsabile pentru aceste rezultate, insa grupul a avut vanzari record trimestrul trecut datorita Rusiei si Braziliei.
Renault spune ca scaderea volumelor de vanzari Dacia a fost mare mai ales in Franta, cea mai importanta piata de vanzari, unde livrarile de Sandero au scazut masiv din cauza disparitiei bonus-ului oferit cumparatorilor de masini cu GPL.
In Franta s-au vandut 63.000 de masini Dacia in primele noua luni, scadere de 23%. Totusi, pe plan mondial livrarile Duster au urcat cu 59%, la peste 26.600 unitati, iar in Rusia livrarile de Sandero au urcat cu 134% trimestrul trecut, iar cele ale Logan, cu 37%. Rusia a devenit a patra tara ca volum de vanzari pentru grup, in timp ce acum un an era pe zece, insa acolo Logan si Sandero se vand sub sigla Renault.
Renault se arata insa multumita per total de rezultate si spune ca a avut un trimestru trei record cu livrari de 632.000 vehicule, 7% mai mult decat in T3 2010. Totusi, 48% dintre masini s-au vandut in afara Europei, Brazilia fiind o alta piata cu rezultate bune in afara de Rusia, si tot datorita Sandero.
Pe scurt, vanzarile din afara Europei au urcat cu 22% trimestrul trecut, iar cele din Europa au scazut cu 4,4% iar Renault are 8% din piata pe continent, fiind pe locul trei in topul marcilor, dupa Volkswagen si Ford. Veniturile grupului Renault trimestrul trecut au avansat cu 12%, la 9,74 miliarde euro.