Acasa Kia Kia vrea sa devina „cea mai iubita” marca auto si ia drept standard de calitate masinile Volkswagen

Kia vrea sa devina „cea mai iubita” marca auto si ia drept standard de calitate masinile Volkswagen

de Vlad Barza

Kia GT concept (sursa - HotNews.ro)

Kia vrea sa devina o „marca a poporului” precum Volkswagen si obiectivul este ca brandul coreean sa devina „cea mai iubita” marca auto din lume, a spus vicepresedintele Kia, citat de Automotive News. Kia va produce 2,4 milioane de masini anul acesta, iar obiectivul este atingerea unei valori anuale de 2,8 milioane peste cativa ani. Vicepresedintele Kia spune ca modelele Volkswagen constituie standardul de calitate pentru viitoarele masini ale marcii coreene.

Hyoung-Keun (Hank) Lee, vicepresedintele Kia spune ca vrea ca marca pe care o reprezinta sa devina „cea mai iubita” din industria auto si sa fie preceputa drept o „marca a poporului”, cum se intampla cu Volkswagen.

Grupul german e luat ca exemplu de Kia, modelele marcii europene fiind considerate drept standarde de calitate pentru viitoarele masini Kia. Spre exemplu, Lee spune ca noua generatie a cee’d care se va lansa in Europa are ca obiectiv sa fie la fel de usor de manevrat si sa ruleze la fel de bine ca un Volkswagen Golf.

Lee mai spune ca productia nu va creste prea rapid fiindca se doreste evitarea situatiei de la Toyota unde au aparut probleme de calitate din cauza expansiunii grabite „Daca am creste prea rapid productia exista riscul aparitiei unor greseli ca la Toyota. Au avansat in prea mare graba, angajatii si furnizorii nu au mai putut tine pasul”., spune oficialul Kia care face referire la scandalul legat de rechemarea a peste 10 milioane de masini Toyota.

Kia estimeaza ca va vinde 2,4 milioane de masini anul acesta in Europa si obiectivul este atingerea unui nivel de 2,8 milioane de masini in 2014. Si SUA va fi o piata importanta, scopul fiind depasirea pragului de 500.000 masini/an.

Dincolo de doza de exagerare din declaratiile oficialului Kia trebuie spus ca progresele la partea de calitate facute de alianta Hyundai-Kia nu au lasat indiferent concernul Volkswagen. Chiar seful grupului VW, Martin Winterkorn a masurat cu ruleta si a verificat indelung la salonul de la Frankfurt noul Hyundai i30.

In Europa Kia are circa 1,9% cota de piata, fata de 1,6% acum patru ani, iar vanzarile aniale trec de 250.000 unitati.

Lasa un comentariu