Acasa Renault Centrul Tehnic al Renault de la Titu este complet functional. S-au finalizat pistele si bancurile de teste

Centrul Tehnic al Renault de la Titu este complet functional. S-au finalizat pistele si bancurile de teste

de Vlad Barza

Piste de incercare la Centrul Tehnic Titu (sursa - 0-100.ro)

La cinci ani de la anuntarea proiectului, Centrul Tehnic al Renault de la Titu este complet functional din moment ce s-au construit atat cei 32 km de piste de incercari, cat si cele 100 de bancuri de teste, au spus pentru 0-100.ro reprezentantii Grupului Renault Romania. La Titu lucreaza acum peste 400 de oameni, iar pana la final de an se vor mai face cateva zeci de angajari. Incluzand ingineria si designul, la Renault Tehnologie Roumanie (RTR) lucreaza in total circa 2.500 de oameni in cele trei amplasamente: Bucuresti, Pitesti si Titu.


Reprezentantii Renault spun ca s-a incheiat dezvoltarea pistelor de incercari si a bancurilor de teste. Masinile au inceput sa fie testate la centrul de la Titu inca de acum un an, cand a avut loc inaugurarea oficiala, insa atunci era gata numai o parte dintre pistele de incercari ce simuleaza diverse suprafete de rulare.

La Titu se va lucra in urmatoarele luni la o serie de elemente cum ar fi terminarea cailor interne de acces, dar si plantarea a 87.000 de copaci in jurul pistelor pentru a asigura confidentialitatea si pentru a absorbi emisiile de dioxid de carbon.

Centrul tehnic Titu este parte a RTR si are ca misiune testarea vehiculelor si organelor mecanice concepute in birourile de proiectare Renault din Bucuresti sau din lume. Este singurul centru de acest fel din Europa de Est si vine in completarea centrelor Renault de la Aubevoye si Lardy (Franta).

Reteaua de piste are o lungime totala de 32 kilometri si un total de zece tipuri de suprafete de rulare (pieste rapide, piste cu praf, piste cu denivelari, pietris si apa). In doar cateva luni, noile modele sunt supuse unor conditii extreme pentru a accelera uzura si pentru a face toate optimizarile necesare inainte de inceperea productiei.

Cladirile din Centru adapostesc 100 de bancuri de testare pentru vehicule intregi, dar si pentru componente de vehicul sau componente mecanice (motoare, cutii de viteze sau subansambluri ale acestora). La fel ca si pistele, bancurile reproduc conditii de functionare extreme la care un vehicul ar putea fi supus de-a lungul anilor de utilizare (temperaturi foarte ridicate sau foarte scazute, vant, etc…).

Masina, sau doar anumite componente, sunt expuse ore intregi la simulatoarele de soare sau de frig, in cabinele de ploaie cu intensitati diverse sau merg timp de luni intregi pe bancurile autopilotate cu rulouri, care actioneaza ambreiajul, schimbatorul de viteze si acceleratia la fel ca un pilot care conduce pe diferite rute.

„Centrul tehnic de la Titu e esential pentru Dacia, era veriga lipsa fiindca avem competentele de a face masini, avem si partea de inginerie, dar ceea ce ne lipsea era aceasta parte de testare si validare a fiabilitatii masinilor si organelor de masini”, explica intr-un interviu Jerome Olive, seful Dacia. Foarte important este si faptul ca RTR – care dispune si de Centru de Design in Bucuresti, dar si de Centru de Inginerie – lucreaza si la noua generatie Logan care va fi prezentata in toamna lui 2012 la Salonul Auto de la Paris.

Proiectul RTR a fost anuntat in 2006, iar constructia lui efectiva a demarat in 2007. El implica investitii de aproape jumatate de miliard de euro esalonate pe mai multi ani, iar in prima etapa care s-a incheiat s-au investit circa 170 milioane euro. Lucrarile au fost intrerupte din decembrie 2008 pana in iulie 2009 din cauza crizei, dar au fost reluate cand Renault a gasit banii, de la BERD, BEI si de la statul roman.

Renault nu a dat informatii despre viitoarele etape, insa nu ar fi exclus ca pe viitor sa fie testate si vehicule electrice la Titu.

Un material amplu de la inaugurarea centrului RTR din toamna lui 2010 puteti citi aici.

Despre cum a schimbat Renault strategia de angajari din cauza crizei puteti citi aici.

Lasa un comentariu