Acasa General Motors General Motors introduce pe masinile sale primul airbag central din industria auto

General Motors introduce pe masinile sale primul airbag central din industria auto

de Adrian Mitrea

Airbag central GM (sursa - GM)

General Motors (GM) va introduce pe masinile sale, incepand de anul viitor, primul airbag frontal central din industria auto, proiectat pentru a asigura protectia soferului si pasagerului din dreapta in cazul unui impact lateral in care ocupantul scaunului de pe partea opusa impactului este cel afectat, a anuntat grupul auto american. Furnizorul pentru acest nou tip de airbag este compania Takata.

Airbagul frontal central va fi montat pe autovehiculele crossover de dimensiuni medii Buick Enclave, GMC Acadia, si Chevrolet Traverse, an model 2013 (care vor fi lansate din 2012 – n.r.). Aceasta noua functie de siguranta va fi inclusa in dotarea standard a modelelor Acadia si Traverse prevazute cu scaune cu reglare electrica, precum si pentru toate modelele Enclave.

Chiar daca introducerea acestui sistem suplimentar de protectie vizeaza masini dedicate pietei americane, este de asteptat ca, in timp, airbag-ul central sa fie mult mai raspandit.

Airbagul frontal central este declansat din partea dreapta a scaunului soferului si este amplasat intre scaunele din fata, aproape de partea centrala a autovehiculului. Acest airbag are rol de retinere in cazul impacturilor laterale atunci cand soferul este singurul ocupant din fata, absorbind in acelasi timp energia de impact dintre sofer si pasagerul din fata in cazul unor impacturi laterale din ambele parti. Airbagul poate asigura, de asemenea, o protectie optima in cazul accidentelor soldate cu rostogolirea autovehiculului.

Analiza GM cu privire la baza de date a sistemului de raportare a victimelor accidentelor rutiere apartinand Administratiei Nationale a Sigurantei Traficului pe Autostrada (NHTSA) din SUA a indicat faptul ca impacturile laterale, situatii pentru care a fost proiectat airbagul frontal central, au produs 11% din numarul total al victimelor asezate pe scaunele din fata, care purtau centura de siguranta, in cazul accidentelor care nu s-au soldat cu rasturnarea autovehiculului, in perioada 2004 – 2009, in care au fost implicate autovehicule an model 1999 sau mai recente. Victimele coliziunilor laterale, in care pasagerul in cauza se afla pe partea opusa impactului, reprezinta 29% din totalul victimelor asezate pe scaunele din fata, care purtau centura de siguranta in momentul coliziunii.

„Montarea airbagului frontal central nu reprezinta o prevedere a legislatiei federale si niciun alt airbag din dotarea autoturismelor existente in prezent pe piata nu asigura nivelul de retinere si protectie oferit de acest airbag pasagerilor din fata”, a declarat Scott Thomas, inginer-sef in cadrul departamentului Sisteme Avansate al GM, intr-un comunicat de presa.

Se estimeaza ca airbagul frontal central va contribui la cresterea performantelor autovehiculelor in cadrul testelor de impact in care este implicata si o a treia persoana. Editiile an model 2012 ale modelelor crossover de dimensiuni medii au obtinut punctajul maxim de 5 stele pentru impacturile laterale si per ansamblu in cadrul Programul de evaluare a autovehiculelor noi al NHTSA si au fost incluse in topul celor mai sigure autovehicule 2011 de catre Institutul de Asigurari pentru Siguranta Traficului pe Autostrada, potrivit GM.

GM si furnizorul de tehnologie Takata dezvoltat airbagul frontal central in decurs de trei ani, testand mai multe designuri pentru a obtine forma adecvata si nivelul corespunzator de retinere si amortizare pentru diverse tipuri de impacturi si pozitii ale ocupantilor. Performanta se datoreaza numeroaselor elemente de design ale acestui sistem de retinere, cu patent detinut de ambele companii, luand in considerare in acelasi timp si dimensiunile ocupantilor.

„Deși nicio tehnologie de siguranta nu poate proteja toate partile corpului sau preveni toate leziunile posibile, airbagul frontal central este proiectat pentru a functiona impreuna cu celelalte airbaguri si cu centurilede siguranta din autovehicul in vederea asigurarii unui sistem de protectiecat mai complet”, a declarat Gay Kent, director executiv GM pentru siguranta autovehiculului si comportamentul la impact.

Compania General Motors, unul dintre cei mai mari producatori de autovehicule din lume, a fost infiintata in anul 1908. Cu sediul central in Detroit, GM are peste 208.000 de angajati in toate regiunile importante ale lumii si activeaza in peste 120 de tari.  GM si partenerii sai strategici produc autoturisme si camioane in 30 de tari, comercializandu-le si asigurand lucrari de service pentru aceste autovehicule sub urmatoarele marci: Baojun, Buick, Cadillac, Chevrolet, GMC, Daewoo, Holden, Isuzu, Jiefang, Opel, Vauxhall si Wuling.

Cea mai mare piata nationala a GM este China, urmata de Statele Unite ale Americii, Brazilia, Marea Britanie, Germania, Canada si Italia.

Airbag central GM (sursa - GM)

Lasa un comentariu