Chevrolet Cruze a fost primul model pe care marca americana l-a construit pe asteptarile noastre, ale europenilor, si s-a dovedit o masina cinstita, venita sa umple un loc ramas gol intre ce oferea ieftina Dacia si marcile de volum consacrate in Europa: Volkswagen, Opel, Ford, Renault, Peugeot si Citroen. Dupa ce a fost disponibil exclusiv intr-o varianta de caroserie sedan, Cruze este acum si hatchback: mai scurt, cu un portbagaj putin mai mic, dar mai practic. In concluzie, Cruze cu cinci usi este departe de a fi o masina perfecta, dar iti lasa senzatia ca nu ti-ai batut joc de bani cand ai decis sa-l cumperi.
Cruze hatchback este mai scurt cu 8,7 centimetri si are un portbagaj cu 37 de litri mai mic decat sedanul lansat pe piata globala in 2008 (413 litri vs. 450 litri. Chiar daca este mai putin incapator decat versiunea sedan, varianta cu 5 usi este mai practica pentru ca prin rabatarea spatarelor banchetei din spate poti obtine un portbagaj mai mult decat dublu: 883 de litri.
click aici pentru galeria foto
La o configuratie similara, Cruze hatchback pare sa fie aiba un pret cu minimum 5-10% mai bun decat rivalii sai directi. Masina merita cumparata in special in versiunile de echipare de baza si intermediare deoarece variantele de top sar de 20.000 de euro si la acest nivel de pret cateva dintre marcile concurente propun motoare si transmisii mai performante.
Daca stai sa compari doar dotarile, tot Cruze sta mai bine, insa la peste 20.000 euro pretentiile sunt ridicate si modele precum Ford Focus, Opel Astra, Volkswagen Golf si Citroen C4 pot reprezenta afaceri mai bune din cateva motive: au o calitate a fabricatiei superioara, sunt mai bine antifonate si ansamblul tren de rulare-motor-transmisie fac un tot unitar ce dau soferului mai multa satisfactie la volan.