Jaguar a dezvaluit la Salonul Auto de la Frankfurt (13-25 septembrie) conceptul gata de productie Jaguar CX-16 – o masina cu tehnologie hibrida de varf, semn ca trecerea sub patronajul indienilor de la Tata a fost de bun augur. Gratie sistemului de propulsie avansat Jaguar C-X16 poate accelera de la 0 la 100 km/h in 4,4 secunde, a anuntat constructorul auto britanic.
Chiar daca masina este gata de productie, fabricantul nu mentioneaza explicit ca o va lansa si cand. Asadar pretul ramane la nivel de speculatie (circa 60.000 euro), iar anul lansarii vehiculat in presa britanica este 2012.
galeria foto de la standul Jaguar
Automobilul are 4.445 mm lungime, 2.048 mm latime, 1.297 mm inaltime si un apatament de 2.622 mm, fiind cel mai mic automobil Jaguar creat din 1954 incoace, cand a fost prezentat XK120. Conceptul are doua locuri, tractiune spate, arhitectura din aluminiu, o distributie a maselor egala (50% cu 50%) intre fata si spate si o agilitate specifica animalelor, spune Jaguar.
Sistemul de propulsie este format dintr-un motor pe benzina de 3 litri, supraalimentat, care produce 280 kW/380 Cai Putere (CP) si un cuplu de 450 Newton-metru. Acest motor este ajutat de unul electric de 70 kW/95 CP ce livreaza si el un cuplu consistent, de 235 Nm.
Masina poate atinge o viteza maxima de 299 km/h, ajunge la prima suta in 4,4 secunde, iar pentru a ajunge de la 80 la 120 km/h are nevoie de doar 2,1 secunde. Emisiile de dioxid de carbon pe kilometru au o valoare mica in raport cu performantele, 165 grame CO2/km, mai putin decat un Logan cu motor de 1,6 litri.
click aici pentru poze oficiale cu Jaguar C-X16
Motorul electric poate fi cuplat manual de la un buton rosu (de boost) amplasat pe volan, la fel ca la masinile de Formula 1. Exagerand comparatia, Jaguar utilizeaza motorul electric pe post de sistem NOS.
Marcile britanice Jaguar si Land Rover sunt de trei ani sub umbrela Tata Motors (foste Ford), iar in anul fiscal precedent aceste doua branduri au adus 80% din profitul grupului auto indian.
Corespondenta de la Salonul Auto de la Frankfurt. Poti citi aici toate stirile asociate acestui eveniment sau accesand rubrica Frankfurt 2011 special creata in capul sitului.