Acasa Ford VIDEO: Ford a prezentat la Frankfurt conceptul avangardist Evos si noi modele ale seriei de performanta ST

VIDEO: Ford a prezentat la Frankfurt conceptul avangardist Evos si noi modele ale seriei de performanta ST

de Vlad Barza

Ford Evos Concept (sursa - 0-100.ro)

Ford a prezentat intr-un eveniment de avanpremiera a salonului auto de la Frankfurt conceptul futurist Evos, coupe care se vrea a fi un asistent personal al soferului, invatand ritmul de viata al acestuia si ajutandu-l prin diverse tehnologii. In patru luni va fi prezentat primul model de serie inspirat din acest concept. Tot la Frankfurt, Ford a adus cele mai mici motoare din istoria sa, EcoBoost de un litru in trei ciindri, dar a expus si noul Focus ST hatchback dar si o varianta break a Focus ST, premiera pentru Europa.

Ford Evos – masina care vrea sa-l inteleaga pe sofer

Evos este un automobil tot timpul conectat, poate invata ritmul de viata al soferului si se vrea un fel de asistent personal al proprietarului sau. Masina dispune de patru usi, dar are forma unui coupe veritabil multumita sistemului de deschidere si marimii portierelor din spate, care tin practic si loc de aripi. 

click aici pentru galeria foto cu Evos Concept si Focus ST la Frankfurt

Ford Evos ne arata limbajul de design global al Ford si noua viziune catre sisteme menite sa ajute soferul si sa-i imbunatateasca viata, utilizand tehnologii intuitive. Ideea nu e de a transforma masina intr-un smartphone, ci de a fi un mijloc sigur si personalizat de comunicare cu exteriorul, spune Ford.

Automobilul se poate conecta la norul informatic (cloud computing), poate studia si invata calendarul si agenda omului care o conduce si se va adapta. Va racori sau incalzi habitaclul cand trebuie sa pleci la serviciu, de exemplu. Cand conduci mai sportiv, masina reduce numarul de informatii afisate in bord si le pastreaza doar pe cele esentiale. In acelasi timp inchide telefonul si iti spune mai tarziu cine te-a sunat si iti citeste sms-urile si e-mail-urile.

click aici pentru poze oficiale cu Ford Evos

Ford spune ca sub capota lui Evos se ascunde acelasi sistem de propulsie electric cu generator pe benzina (range extender, in fapt un hibrid in serie) care va debuta in 2013 in Europa pe Ford C-Max Energi. Aceasta motorizare este capabila sa asigure o autonomie de 800 km. Evos are 4,50 metri lungime, 1,97 metri latime, 1,36 metri inaltime si un ampatament de 2,74 metri.

Cei de la Ford spun ca in patru luni, elemente de design de pe Evos se vor regasi pe un model de serie si adauga ca Evos se vrea a fi deschizator a unei noi directii de design

Ford Focus ST, o noua generatie plus un break in premiera pentru Europa

Ford a prezentat noul Focus ST in cinci usi, model din gama de inalta performanta care dispune de un motor EcoBoost de 2 litri, 4 cilindri care dezvolta 250 CP. La generatia precedenta masina avea motor de 2,5 litri in cinci cilindri. Acum, noul motor are, spune constructorul, comsum cu 20% mai scazut si emisii mai scazute in aceeasi proportie.

Ford spune ca noul Focus ST este prima sa masina globala de inalta performanta fiindca se va vinde in 40 de piete, incepand cu 2012.

Noutatea cea mare tine de faptul ca pentru prima data in Europa este oferita si o versiune break a Focus ST, masina care mentine atributele practice ale wagon-urilor, adaugand si capabilitatile motorului in patru cilindri folosit pentru prima oara la gama de inalta performanta a Ford.

Cele mai mici motoare din istoria companiei

Ford a dat noi detalii despre motoarele economice EcoBoost de 1 litru care vor fi utilizate mai intai pe Focus din 2012 cu variantele 100 si 120 CP. Sunt motoare in trei cilindri care ofera performantele unui motor de 1,6 litri, insa cu consum mult mai redus de combustibil si emisii de sub 120 g CO2/km. Aceste motoare ce vor urma sa fir produse in Europa, inclusiv la Craiova, se vor regasi mai tarziu si pe C-Max si B-Max.

Presa americana scrie surprinsa ca Ford, care atat timp a promovat motoarele mari pe modele cu „muschi” a ajuns sa aduca in Europa cle mai mici propulsoare din istoria sa, iar era motoarelor V6 pare sa fie timid inlocuita de motoarele in trei cilindri.

Corespondenta de la Salonul Auto de la Frankfurt. Poti citi aici toate stirile asociate acestui eveniment sau accesand rubrica Frankfurt 2011 special creata in capul sitului.

Lasa un comentariu