BMW, la ei acasa, expun la Salonul Auto de la Frankfurt (13-25 septembrie) o multime de noutati: noul M5, noul Seria 1, conceptele i3 si i8 care anunta o directie complet noua pentru BMW, noi motoare turbo pe benzina si versiuni de inalta eficienta pentru Seria 5 si X1. De asemenea, tractiunea integrala BMW xDrive debuteaza pe modelele Seria 6 Coupe si Seria 6 Cabrio.
Informatia pe scurt:
- Conceptele i3 si i8, cu propulsie electrica, deschid o directie complet noua pentru BMW si grupeaza cea mai avansata tehnologie BMW;
- nou motor turbo pe benzina de 2 litri cu 184 Cai Putere (CP);
- premiera pentru doua masini de inalta eficienta, BMW Seria 5 EfficientDynamics Edition si BMW X1 EfficientDynamics Edition;
- noul M5 vine cu V8 in loc de V10, este mai economic si mai performant;
- noul Seria 1 deja e in drum spre showroom-urile din Romania, dar la Frankfurt se arata pentru prima data publicului larg;
- Seria 6 Cabrio si Seria 6 Coupe vin cu un nou motor diesel biturbo si cu tractiune integrala xDrive pentru motorizarea de 4,4 litri biturbo pe benzina de 407 CP;
- debut pentru o noua generatie de Head-Up Display.
galeria foto de la standul BMW
Dupa ce si-au facut debutul ca idei pentru mai tarziu, in 2009, tot la Frankfurt, inovatiile BMW sunt prezentate acum ca elemente comune pe masinile marcii. Pentru a-si expune noutatile BMW are un spatiu de 12.000 de metri patrati in cadrul complexului expozitional Messe Frankfurt unde se tine Salonul. Un circuit cu o lungime de mai multe sute de metri, care incercuieste intregul spatiu expozitional, permite celor interesati sa conduca masinile marcii chiar la stand.
BMW i, de la inovatie. i3 Concept si i8 Concept
Aparitia comuna a tuturor marcilor BMW Group include, in acest an, prezentarea in premiera a sub-brand-ului BMW i prin debutul mondial BMW i3 Concept si BMW i8 Concept. Cele doua vehicule ofera informatii concrete despre primele modele de serie BMW i. Primul exemplar BMW i3 va parasi linia de productie in 2013, la uzina BMW din Leipzig, in timp ce BMW i8 va ajunge pe sosele la putin timp dupa aceea, potrivit BMW.
BMW i3 Concept, cunoscut pana acum drept Megacity Vehicle, raspunde provocarilor viitoare ale mobilitatii in mediile urbane si este primul automobil electric premium care interpreteaza atuurile specifice BMW. Are o autonomie de pana la 160 km si se reincarca in sase ore.
BMW i8 Concept reprezinta cea mai noua generatie a masinilor sport: eficienta, inteligenta si inovatoare. Datorita conceptului de hibrid plug-in, i8 combina un motor cu ardere interna si o transmisie electrica pentru performante de top si consum foarte redus de carburant. Aceasta masina poate accelera de la 0 la 100 km/h in 4,6 secunde, iar consumul mediu este de 2,7 litri de motorina/100 km. Pe larg despre i8 si i3 poti citi aici.
Noul Seria 1 e acum mai mare
Primele teste cu masina au aparut deja in cateva publicatii locale si internationale, iar in aceasta toamna primele exemplare incep sa circule si pe strazile din Romania. Preturile masinii pentru piata locala au fost deja anuntate, porneste de la 25.668 euro, inclusiv TVA.
Acum spatiul pentru picioare, atat in fata, cat si in spate, este mai generos decat cel oferit de generatia anterioara. Capacitatea portbagajului a fost marita cu 30 de litri, la un total de 360 de litri. Optional, toate variantele de motorizare pot fi combinate cu o transmisie automata cu opt trepte, o dotare unica in segmentul compact. Alte dotari disponibile includ o directie sport variabila si o gama extinsa de tehnologii BMW ConnectedDrive – sistemele de ultima ora pentru asistarea conducatorului.
click aici pentru poze oficiale cu noul BMW Seria 1
Printre noile echipamente prezentate in premiera la BMW Seria 1 sunt sistemul de informare cu privire la limita de viteza legala, care include No-Passing Info (informare referitoare la interzicerea depasirii) si noua versiune Lane Departure Warning System (sistem de avertizare la parasirea neintentionate a benzii de circulatie), care acum include Collision Warning (avertizare in caz de coliziune).
Noul M5, mai nervos ca niciodata
In cazul noului M5 principala noutate este ca BMW a renuntat la celebrul motor V10 fara turbo pentru un V8 supraalimentat cu doua turbine – mai puternic si mai prietenos cu mediul. Noul propulsor biturbo V8, de 4,4 litri, dezvolta 560 Cai Putere (CP) intre 6.000 si 7.000 de rotatii pe minut (rpm), un cuplu maxim de 680 Nm intre 1.500-5.750 rpm si poate trimite masina la 100 km/h in 4,4 secunde. Acceleratia pana la 200 km/h, cu start de de loc, dureaza 13 secunde. Viteza maxima este limitata electronic la 250 km/h, iar cu o optiune speciala (M Driver’s Package) viteza de top poate fi de305 km/h.
click aici pentru poze oficiale cu noul BMW M5
Potrivit BMW, M5 cere in medie 9,9 litri de benzina pentru 100 de kilometri parcursi. Emisiile de dioxid de carbon pe kilometru sunt de 232 de grame.
Motorul este pus in valoare de o transmisie robotizata Drivelogic, cu dublu ambreiaj si sapte viteze. Trasmisia trimite puterea exclusiv rotilor din spate. Tehnologic vorbind noul M5 este mai sofisticat ca niciodata. Distributia cuplului intre rotile din spate se face variabil, permanent, in functie de informatii primite de la diferential, sistemul de control al tractiunii si pedala de acceleratie.
Masina are volan sport M, suspensie M, interior si exterior cu aspect mai sportiv si setari specifice M. In premiera, de pe sigla M de pe volan soferul poate alege intre doua tipuri de setari pe care si le poate configura singur dupa cum doreste.
Doua masini cu etichete EfficientDynamics Edition
BMW 520 EfficientDynamics Edition si BMW X1 EfficientDynamics Edition dispun de un motor turbo diesel de 2 litri. In cazul Seria 5 livreaza 184 Cai Putere, iar consumul mediu de combustibil in ciclul de testare EU este de aproximativ 4,5 litri/100 kilometri.
Pe langa editia adusa tribut eficientei, pe Seria 5 debuteaza noi motorizari, marcate de indicativele 520i si 528i. In premiera este disponibil BMW 550i Touring (break), propulsat de un motor V8 de 4,4 litri ce dezvolta 407 Cai Putere, acelasi de pe modelul 650i Cabrio care a intrat in garajul nostru.
Pe BMW X1 EfficientDynamics Edition propulsorul diesel de 2 litri furnizeaza 163 CP, iar consumul mediu este tot ca la Seria 5, 4,5 litri motorina/100 km, in timp ce emisiile de dioxid de carbon pe kilometru se ridica la 119 grame/km.
De asemenea, un motor nou dezvoltat, pe benzina, cu patru cilindri si tehnologie BMW TwinPower Turbo isi face debutul pe X1. Propulsorul cu patru cilindri dezvolta 184 Cai Putere se afla in echiparea versiunilor BMW X1 xDrive20i si BMW X1 sDrive20i (doar cu tractiune spate).
xDrive pe noi modele, un nou Head-Up Display si noi accesorii
BMW Seria 6 Coupe si Seria 6 Convertible primesc o noua motorizare diesel, biturbo, de 3 litri, care dezvolta 313 Cai Putere. Pe motorizarea de top pe benzina, V8 de 4,4 litri (407 CP), debuteaza sistemul de tractiune integrala xDrive (indicativul 650i xDrive).
Pe anumite modele debuteaza si noua generatie de sistem Head-Up Display, care proiecteaza o holograma pe parbriz cu informatiile esentiale pentru sofer.
Cele mai recente accesorii BMW Performance sunt de asemenea la Frankfurt. Pentru prima data aceste echipamente sunt fi disponibile pentru BMW Seria 1 M Coupe, BMW X5 M si X6 M, dar si pentru noul BMW Seria 1. Aceste accesorii sunt oferite pentru a imbunatati performantele dinamice ale noului model, dar asigura si imbunatatiri in ceea ce priveste designul sportiv la interior sau exterior.
Un prototip BMW Performance prefigureaza posibilitatile extinse de personalizare ale noului BMW Seria 1. Acesta este echipat cu pachetul aerodinamic BMW Performance, o suspensie BMW Performance, un sistem nou de franare de 18 inch cu masa redusa si rezistenta suplimentara la temperaturi inalte, jante de aliaj usor de 19 inch si un volan BMW Performance.
Corespondenta de la Salonul Auto de la Frankfurt. Poti citi aici toate stirile asociate acestui eveniment sau accesand rubrica Frankfurt 2011 special creata in capul sitului.