Acasa Dacia Dacia lanseaza in aprilie 2012 o noua masina de familie. Productia de test a inceput in Maroc

Dacia lanseaza in aprilie 2012 o noua masina de familie. Productia de test a inceput in Maroc

de Vlad Barza

Sigla Dacia (sursa - Dacia)

Dacia a inceput in Maroc productia in volume limitate pentru cele doua noi modele, un automobil de familie si unul utilitar, modele care vor fi construite exclusiv in tara africana si urmeaza a fi lansate in primavara, respectiv vara anului viitor, a spus pentru 0-100.ro, Jacques Chauvet, director regiunea Euromed la Renault. In plus, pentru a putea satisface cererea de Duster, Dacia va muta o parte din productia Sandero de la Mioveni, la uzina marocana SOMACA ce produce Logan inca din 2005, a mai spus oficialul francez.

Dacia a anuntat ca va produce la noua uzina din Tanger doua noi modele: un automobil de familie si o utilitara, iar Chauvet spune ca lucrarile la noua uzina sunt avansate, cladirile sunt gata, iar utilajele instalate, astfel incat a inceput si productia de test a unui numar foarte foarte mic de vehicule care nu sunt destinate vanzarii, ci sunt construite pentru teste de calitate.

Seful regiunii Euroned spune ca pana la finele anului vor iesi de pe liniile fabricii marocane primele modele conforme calitativ pentru a fi vandute, iar lansarea comerciala a primului model, masina de familie, va fi in aprilie, iar noul vehicul comercial va iesi in vara lui 2012.

Jacques Chauvet (sursa - media.renault.com)Capacitatea instalata la uzina din Tanger va ajunge la circa 170.000 unitati/an intr-o prima faza, dar nu de la inceput, ci va creste pas cu pas, prognoza pentru primul an de productie fiind de circa 90.000 vehicule. In acest ritm de extindere uzina de la Tanger ar putea ajunge sa aiba o capacitate similara cu Mioveni, insa oficialul Renault spune ca cele doua unitati nu se compara fiindca la Dacia exista centru de cercetare, multi furnizori, sectia de matrite, in timp ce in Maroc va fi doar o uzina de asamblare care va importa multe dintre piese, o buna parte si din Romania. Un alt avantaj al uzinei de la Mioveni tine de faptul ca exporta cateva sute de mii de colectii de piese care sunt trimise la cele aproape zece uzine de asamblare care fac masini pe paltforma Logan, incheie Chauvet comparatia dintre cele doua sit-uri.

Jacques Chauvet a mai spus ca uzina de la Mioveni nu este in pericol atat timp cat ramane competitiva si produce la calitatea ceruta. Nici de cresterea capacitatii nu prea se mai poate pune problema fiindca 60 masini/ora este standardul in industria auto si putine uzine trec de acea limita, mai spune seful Euromed al Renault.

La Mioveni s-au schimbat multe in „mix-ul de productie” deoarece vanzarile Duster au mers peste asteptari, astfel ca primul SUV Dacia reprezinta peste jumatate din productia totala.si trebuie facute cateva adaptari „La inceput contam pe o productie anuala de 90.000 de Duster, insa acum avem o capacitate de 190.000/an si pentru a onora cererea de Duster mutam o parte din productia Sandero de la Mioveni la uzina SOMACA Maroc (…) Este vorba de cateva mii de unitati anual”.

Desi Dacia nu a dat niciun fel de detalii suplimentare despre aceasta „masina de familie”, presa a scris masiv si a publicat poze spion cu un monovolum spatios care ar putea costa de la circa 13.000 euro.

Corespondenta de la Salonul Auto de la Frankfurt. Poti citi aici toate stirile asociate acestui eveniment sau accesand rubrica Frankfurt 2011 special creata in capul sitului.

Lasa un comentariu