Producatorul auto Saab care solicita intrarea sub protectia legii falimentului are datorii de 150 milioane euro catre furnizori, a spus seful companiei, Victor Muller, citat de Reuters. El adauga ca este sigur ca cele doua parteneriate propuse a fi incheiate de doua companii chineze vor fi puse in practica, insa totul depinde de autoritatile din China care trebuie sa-si dea acceptul.
Saab vrea sa intre in procedura de reorganizare pentru a fi protejata impotriva creditorilor si pentru a avea timp sa-si revina. Justitia suedeza va anunta in curand daca isi da acceptul, iar creditorii vor trebui apoi sa spuna daca planul de relansare li se pare viabil.
Productia Saab e mai mult oprita din aprilie incoace si, desi s-a ajuns la intelegeri preliminare cu doua companii chineze – Pang Da si Youngman – autoritatile chineze trebuie sa-si dea si ele acordul, lucru destul de complicat. In trecut, Beijingul a respins doua posibile tranzactii prin care companii chineze voiau sa ia pachete importante de actiuni la Saab, iar lucrul s-ar putea repeta.
In 2009 Saab a fost la un pas de lichidare, iar General Motors anunta atunci ca marca nu va mai exista. In ultima clipa, olandezii de la Spyker Cars au cumparat marca, insa nu au avut destui bani sa o relanseze.