Volvo demareaza in toamna lui 2012, in Gothenburg, Suedia, teste cu trei autobuze cu propulsie hibrida care pot fi reincarcate la priza. Ele vor avea un consum cu 65% mai mic in comparatie cu o versiune diesel echivalenta, iar emisiile de dioxid de carbon vor fi diminuate cu peste 75%.
Volvo Buses se asteapta sa aiba un autobuz prototip gata pentru teste chiar pana la sfarsitul acestui an.
Autobuzul are un sistem de recuperare a energiei la franare (pe principiul dinamului de bicicleta) pentru a putea alimenta motorul electric. La capat de linie autobuzul poate fi conectat la priza pentru 5-10 minute, avand astfel o autonomie extinsa cu 10 km.
Proiectul a primit un sprijin de 1,4 milioane euro de la Uniunea Europeana.
Compania a vandut pana in prezent 250 de autobuze hibride, dar nereincarcabile la priza, care au un consum de carburant si emisii reduse cu 35% in comparatie cu autobuze diesel similare.
Exista chiar si autobuze 100% electrice. Compania chineza a lui Warren Buffett, BYD, a anuntat in iunie ca va livra autobuze electrice municipalitatii din Frankfurt, Germania.