Retailerul eMAG poarta discutii cu dealeri auto pentru a vinde masini prin internet, iar daca va gasi un model de afaceri fiabil, va demara aceste vanzari, dar nu mai devreme de 2012, au spus reprezentantii companiei. Ei admit ca vor trebui parcursi mai multi pasi pentru a determina clientii sa cumpere masini prin internet, insa spun ca e posibil si ca dealerii auto se arata interesati de idee pentru ca ar scadea costurile si implicit pretul de vanzare.
eMAG isi diversifica gama de produse si cauta companii partenere care sa poata livra rapid produsele oriunde in tara. Si autoturismele sunt o solutie, iar compania poarta discutii in acest sens.
„Cel putin la inceput nu ma astept ca cineva sa comande o masina prin internet si apoi sa astepte sa-i vina in fata blocului sau cu siguranta ca procentul celor care ar face asta ar fi foarte mic (…) E vorba de o strategie in multi pasi, sa-l aduc pe om mai aproape de aceea masina, sa-l fac intai sa comande un drive-test, sa ia un voucher„, explica Radu Apostolescu – vicepresedinte si director de dezvoltare – care adauga ca o parte dintre cei pe care reusesti sa-i aduci mai aproape de o masina, o vor comanda.
El admite insa ca in cativa ani va fi viabil sa comanzi o masina prin internet, iar dealerul ti-o va aduce la scara. „Dealerii sunt dispusi acum sa faca mult mai mult decat acum trei ani, ofera usor drive-teste, ti-ar aduce si masina acasa, totul poate functiona si intr-un model online„.
Iulian Stanciu, directorul general eMag, spune ca avantajele acestui model ar fi ca dealerii si-ar mai reduce costurile, iar clientul ar putea cumpara masina la un pret mai mic „Ganditi-va ca la o masina de 7.000 – 8.000 de euro ar fi un pret cu 10% mai mic, iar 7-800 de euro chiar conteaza„. Iulian Stanciu mai spune ca, la fel ca la alte produse eMag, s-ar putea introduce dreptul de retur in 30 de zile daca un client nu e multumit de masina, iar acest lucru i-ar motiva pe clienti sa cumpere.
Stanciu spune ca deja se poarta discutii cu dealeri auto si o companie a venit cu propunerea de a personaliza o masina cu sigla eMag si gadget-uri reprezentative, ceva in stilul unei serii limitate stil „Sandero Orange” a explicat seful eMag care nu a dorit sa spuna numele marcii.
In orice caz, vanzarea de masini prin internet nu este in momentul de fata o prioritate pentru eMag care pana la autoturisme se va concentra pe domeniile unde obtine in momentul de fata cele mai multe venituri.
Ideea de vanzari prin internet s-a discutat si in industria auto, iar un oficial Dacia declara in primavara ca marca va face un program pilot de vanzari prin internet la nivel european pentru a testa reactia pietei.