Porsche a prezentat noul 911, versiunile Carrera si Carrera S, automobile ce vor fi disponibile in Romania din 3 decembrie la preturi de pornire de 97.560 euro pentru primul, respectiv de 112.847 euro pentru cel de-al doilea, mai performant, a anuntat Porsche Romania, importatorul marcii sport germane pe plan local. Debutul fizic al noului 911 va avea loc, in premiera mondiala, la Salonul Auto de la Frankfurt (13-25 septembrie).
Odata cu aniversarea a 48 de ani de la primul model, 911 face pasul la o noua generatie pe sfarsit de 2011, dar pastreaza designul inconfundabil Porsche.
Sunt disponibile doua motorizari:
- pe 911 Carrera un propulsor de 3,4 litri, cu 350 Cai Putere (CP) si un consum mediu de 8,2 litri de benzina/100 km. Emisiile de CO2 sunt de 194 grame/km. Acest model ajunge la 100 km/h in 4,6 secunde (4,4 secunde in modul Sport Plus);
- pe 911 Carrera S un motor de 3,8 litri, cu 400 CP, care afiseaza un consum mai scazut decat la vechiul model, desi puterea a crescut cu 15 CP. Astfel consumul mediu este de 8,7 litri benzina/100 km, iar emisiile de dioxid de carbon pe kilometru sunt de 205 grame/km. Aceasta masina, echipata cu transmisia automatizata PDK, accelereaza de la 0 la 100 km/h in 4,3 secunde. Cu pachetul optional Sport Chrono, la actionarea butonului Sport Plus, timpul scade la 4,1 secunde.
Asadar, toate versiunile se multumesc cu valori de consum aflate net sub 10 litri de combustibil pentru 100 de kilometri parcursi. In comparatie cu modelul precedent, consumul si emisiile au fost reduse cu pana la 16 %. Aceasta este posibil multumita, de exemplu, sistemelor si functiilor precum Stop&Start, recuperarea energiei de franare, prima transmisie manuala cu 7 viteze din lume montata pe automobil de serie si asa-numita functie Coasting in combinatie cu transmisia automatizata Porsche Doppelkupplungsgetriebe (PDK). Functia Coasting permite decuplarea automata a motorului de transmisia automata cand pedala de acceleratie este lasata libera. Masina este ca si scoasa din viteza, dar poate recupla aproape instant in caz de nevoie.
click aici pentru galeria foto
Noul 911 vine cu un ampatament marit cu 100 mm. Totodata, au fost mentinute dimensiunile compacte, specifice masinilor sport. Ecartamentul frontal este acum mai mare, iar multumita acestuia noul 911 Carrera se aseaza si mai ferm pe sosea, spune Porsche.
Oglinzile exterioare, remodelate, sunt pozitionate pe marginea superioara a portierei si nu ca pana acum, in triunghiul oglinzii. Aceasta repozitionare nu este avantajoasa doar din punct de vedere aerodinamic, ci accentueaza si noua linie a design-ului si impresia vizuala de latime.
Caroseria este complet noua, mai usoara, si este realizata dintr-o combinatie de aluminiu si otel, contribuind in mod semnificativ la reducerea de greutate de pana la 45 de kilograme, in conditiile rigiditatii mult imbunatatite, noteaza constructorul.
Optimizarea caracteristicilor aerodinamice, inclusiv prin eleronul posterior mai lat, retractabil, mareste apasarea aerodinamica, mentinand totodata valoarea foarte buna a coeficientului aerodinamic.
Pentru a completa design-ul exterior modern, designerii de la Porsche au conceput un interior a carui arhitectura se inspira din cea a modelului Porsche Carrera GT. Soferul este integrat acum mai bine la bordul masinii, gratie consolei centrale elevate frontal, la care, specific masinilor de curse, maneta schimbatorului de viteze este pozitionata mai sus, mai aproape de volan. La fel ca la exterior, si in interior se regasesc elemente Porsche clasice – cele cinci instrumente rotunde de bord, dintre care unul este un afisaj multifunctional de inalta rezolutie, turometrul dispus central si contactul aflat in stanga volanului.
Noua servodirectie este electro-mecanica.
In functie de model sunt disponibile, in echiparea standard sau ca dotare optionala, si alte sisteme active de control care imbunatatesc si mai mult caracteristicile dinamice. Este vorba, de exemplu, de sistemul activ de stabilizare a inclinarii laterale Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC), o functie disponibila in premiera pentru 911 Carrera S. Sistemul reduce inclinarea laterala, de exemplu in viraje, ceea ce permite anvelopelor sa adopte in permanenta pozitia optima pe sosea si sa transmita forte laterale mai ridicate. Viteza maxima in viraje este astfel mai mare, ceea ce ofera posibilitatea unor timpi mai buni pe circuitele de curse.