Tata Motors, compania indiana care vinde cea mai ieftina masina din lume, vrea sa-si extinda productia si ia in calcul deschiderea unor uzine in Europa de Est si Indonezia, a spus seful companiei, Ratan Tata, la adunarea generala a actionarilor. In primavara, oficiali din administratia locala declarau ca Tata Motors a purtat discutii pentru o posibila investitie la Jucu, insa pana acum nu s-a concretizat nimic.
Ratan Tata a spus, citat de presa indiana, ca grupul sau exploreaza posibilitatea de a deschide uzine in Europa de Est, Indonezia si America Latina in dorinta de a creste substantial vanzarile masinutei Nano.
In India, vanzarile Nano au fost slabe pana acum, atat din cauza unei strategii gresite de marketing, dar si fiindca bancile au dat greu imprumuturi chiar si pentru o masina de 3 – 4.000 de dolari. In cea mai buna luna s-au vandut 10.000 de Nano, dar media a fost undeva in jur de 5.000, desi obiectivul anual este de 250.000 de unitati.
Tata Motors a lansat Nano si in afara Indiei (in Sri Lanka si Nepal) si va deschide puncte de vanzare si in satele indiene, insa cheia cresterii sta in productia in alte tari.
Seful CJ Cluj, Alin Tise, declara in aprilie ca Tata Motors ar fi interesata de o investitie de cateva zeci de milioane de euro la Jucu si adauga ca s-au purtat discutii in acest sens, fara sa se se fi decis ceva.