Producatorul norvegian de masini electrice Think e pe cale sa fie salvat de la disparitie dupa ce omul de afaceri rus Boris Zingarevich a castigat dreptul de a prelua activele companiei care a intrat recent in reorganizare. Se va forma o noua companie numita Electric Mobility Solutions, iar planurile sunt ca in ianuarie 2012 sa reinceapa productia de masini electrice in Finlanda.
Zingarevich, cunoscut pentru investitii in energie si industria lemnului , este principalul actionar al producatorului de baterii litiu-ion Ener1, firma americana ce furniza baterii pentru Think si care va colabora pentru relansarea brand-ului. El a semnat un contract si cu compania finlandeza Valmet Automotive care a construit pana in martie masinile Think City.
Activele subsidiarelor Think din America de Nord si Marea Britanie au fost incluse in tranzactie, chiar daca aceste filiale nu au intrat sub protectia legii falimentului.
Think a fost de mai multe ori aproape de faliment in istoria de doua decenii. Compania, care nu a avut vanzari mari, a fost printre primele care a comercializat masini electrice, intr-o vreme cand acestea nu erau la moda.
Think a optat pentru faliment pe 22 iunie dupa ce planul de recapitalizare si restructurare a esuat.
Productia europeana a modelului de oras Think City a fost oprita in luna martie. Anul trecut, au fost comercializate 1.043 de unitati ale modelului de clasa mica.
In 2008, criza financiara aproape a distrus activitatea marcii Think, insa compania a gasit investitori noi si a repornit productia in 2009. Think a fost detinuta de Ford, de la jumatatea anului 1999 pana in ianuarie 2003.