Opel a inchis anul trecut uzina din Anvers, Belgia, si a angajat compania de licitatii industriale Maynards sa se ocupe de vanzarea acesteia. Interesul pentru acest sit industrial a fost foarte ridicat, iar in mai putin de sase luni fabrica a fost vanduta catre trei furnizori europeni si asiatici din industria auto, desi lichidarile industriale de o asemenea anvergura se fac in doi ani, noteaza chiar compania care a vandut uzina.
GM a anuntat in luna ianuarie 2010 ca doreste inchiderea fabricii din Antwerp (sau Anvers), parte a unui plan de restructurare in urma caruia capacitatea de productie din Europa urma sa fie redusa cu 20%, cu scopul reintoarcerii pe profit a Opel.
Potrivit Maynards, un investitor chinez a facut o oferta atractiva pentru a cumpara fabrica cu tot cu liniile de productie, insa ar fi necesitat un interval de timp mai indelungat pentru executie. In cele din urma cei trei producatori de componente, al caror nume nu este inca public, au cumparat proprietatea.
Pe liniile de asamblare din Anvers Opel a fabricat modelul Astra.
Fabrica a fost vanduta in intregime pana la 1 iulie 2011. „Uzina Opel din Anvers cu o suprafata totala de peste 400.000 de metri patrati a fost lichidata intr-o perioada scurta de timp, din ianuarie pana in iunie”, a spus Daniel Kroeger, directorul general al Maynards Europe, intr-un comunicat de presa.
Maynards Europe este o filiala a Maynards Industries, o companie canadiana, care se ocupa de licitatii industriale din 1902. Maynards este cel mai mare lichidator de echipamente auto din lume.