Vanzarile mondiale ale Dacia au scazut cu 3% in primul semestru din acest an, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, la 177.000 unitati, insa livrarile globale de automobile Renault au urcat cu 5,7% in perioada analizata, la 1,1 milioane masini. Unul dintre motivele scaderii pentru Dacia tine de faptul ca exista carente de aprovizionare cu motoare turbo diesel (1,5 dCi), a anuntat Grupul Renault.
Strict pe piata europeana, Dacia a scazut cu 2,5%, dar si-a mentinut o cota de piata de 1,6%. Lansat in aprilie 2010, Duster numara 71.000 de livrari pana la sfarsitul lunii iunie din acest an.
Renault noteaza ca vanzarile de Duster merg bine in Franta, fiind al zecelea cel mai bine vandut automobil din aceasta tara si al doilea din segmentul 4×4/crossover. Chiar si asa, cererea mare pentru Duster nu a putut compensa scaderea inmatricularilor de automobile Sandero, cauzata de sistarea bonusului pentru automobile echipate cu GPL pe care statul francez obisnuia sa-l acorde.
In plus, exista si carente in aprovizionarea uzinei de la Mioveni cu motoare turbo diesel.
A treia marca a Grupului, Renault Samsung Motors, a avut vanzari in scadere cu 36% in prima jumatate a acestui an, la 56.000 unitati.
Marca Renault reprezinta astfel 83% din vanzarile Grupului.
La nivel global, cele trei marci (Renault, Dacia si Renault Samsung Motors) au insumat vanzari de 1,192 milioane de automobile, in crestere cu 0,4%, echivalentul unei cote de piata de 4,3%.
In ceea ce priveste vehiculele comerciale, vanzarile Grupului Renault au crescut cu 12,7% in perioada analizata, la 181.559 unitati.