Constructorul suedez de masini Saab care a oprit pe 20 iunie productia a anuntat ca o va reporni pe 9 august. Saab a avut o existenta chinuita in ultimele trei luni, productia a fost oprita mai tot timpul, iar o serie de intelegeri preliminare cu companii din China au picat. Gura de oxigen a venit insa dupa ce compania a reusit sa vanda o parte dintre proprietati, devenind chirias in propria curte.
Saab – detinuta de olandezii de la Spyker cars – a avut productia oprita de la inceput de aprilie pana la final de mai, a reluat-o cu greu, insa pe 20 iunie a oprit-o din nou, tot din lipsa de fonduri. In tot acest timp, compania a semnat intelegeri preliminare cu doua companii chineze: Zhejian Youngman si Pang Da care au promis investitii de peste 200 milioane euro.
Saab anunta in 29 iunie ca in doua saptamani va relua productia, insa nu va reusi sa faca atat6 de repede asta. Totusi, la final de iunie Saab a ajuns la o intelegere cu un grup de investitori in imobiliare, condus de Hemfosa Fastigheter, pentru a vinde 50,1% din proprietati in schimbul a 28 milioane euro, bani necesari pentru a asigura finantarea companiei pe termen scurt. Saab va incheia un contract de inchiriere pe 15 ani cu noul actionar majoritar al proprietatilor.
Recent, furnizori ai Saab au anuntat ca au nevoie de mai mult timp pentru a-si face stocurile adecvate, intrucat este o perioada in care angajatii isi iau concedii, sustine Gunilla Gustavs, purtatorul de cuvant al companiei.
Pentru a cumpara Saab, olandezii de la Spyker, actualii proprietari, au platit ultimii bani catre GM in iulie 2010, cu zece zile inainte de termen. In total, Spyker a dat GM 400 milioane de dolari pentru Saab. Cele doua parti au semnat pe 23 februarie 2010 documentele finale pentru tranzactionarea marcii Saab, salvand astfel brandul suedez de la lichidare.