Grupul auto francez PSA Peugeot Citroen estimeaza ca motoarele cu ardere interna, diesel si pe benzina, vor reprezenta circa 85% din piata mondiala in 2020, iar in intampinarea acestei situatii holdingul pregateste noi propulsoare pe benzina de mic litraj, cu trei cilindri, de 1 litru si 1,2 litri, pe langa motoarele cu patru pistoane pe care le dezvolta in parteneriat cu Grupul BMW.
Noile motoare pe care PSA Peugeot Citroen le va produce sunt in intregime dezvoltate de companie. Doua motorizari, de 1 litru si 1,2 litri, vor fi aspirate (fara turbo), iar una de 1,2 litri va fi supraalimentata cu turbina.
Productia acestor motoare va incepe in 2012 in uzina Tremery si in 2013 in fabrica Douvrin, a anuntat presedintele PSA Peugeot Citroen, Philippe Varin, intr-un discurs tinut la o reuniune a clubului automobilistilor francezi.
Aceste noi propulsoare vor emite sub 99 grame de dioxid de carbon pe kilometru si va echipa gama de masini de oras comercializata sub marcile Citroen si Peugeot, potrivit lui Varin.
PSA comercializeaza in prezent automobilele Citroen C1 si Peugeot 107 cu propulsoare de 1 litru (69 Cai Putere), dar motorul este furnizat de Toyota, cele doua modele fiind de asemenea construite pe aceeasi platforma cu un model Toyota: Aygo.
In rest, PSA nu are in gama, in prezent, motoare de 1,2 litri fara turbo si de 1,2 litri turbo, dar dispune de propulsoare de 1,1 litri si 1,4 litri (ambele aspirate, fara turbo), care vor fi probabil inlocuite de noile motoare.
Pentru motoare diesel PSA are un parteneriat cu Ford, recent reinnoit.