Seful Ford Europa, Stephen Odell, se declara „foarte dezamagit” de strategia Transporturi 2050 prin care se vrea, printre altele, eliminarea masinilor cu motoare cu ardere interna din marile orase in urmatorii 40 de ani si reducerea prezentei acestora in zonele urbane cu 50% pana in anul 2030.
Pe larg despre strategia Transporturi 2050 poti citi aici.
Odell spune ca Uniunea Europeana (UE) are un rol cheie in dezvoltarea strategiei de transport, dar ca propunerile nu tin cont de eventuale pagube aduse constructorilor auto si, implicit, economiilor din diverse tari.
Propunerile curente, prin care se urmareste si trecerea unei parti semnificative a transportului rutier pe calea ferata, au fost catalogate de Odell ca „nerealiste si unilaterale”, apreciind ca este nevoie de o dezbatere ampla inainte de a trece la aplicarea lor.
„Asemenea propuneri radicale necesita in continuare discutii si reflectie si trebuie sa respecte principiile neutralitatii tehnice si ale libertatii de alege a consumatorilor”, a declarat seful Ford Europa la un congres Automotive News Europe, precizand ca investitiile in cercetare si dezvoltare, dar si locurile de munca din industria auto, pot fi astfel puse in pericol.
In plus, Odell a criticat si acordul de liber schimb dintre Europa si Coreea de Sud, prin care masinile coreene ar urma sa poata fi comercializate in Europa fara taxele vamale de 10% percepute in prezent.
Potrivit oficialului Ford, aceasta masura va submina productia auto din Europa, iar aceasta problema se adauga uneia arzatoare si deja existente: capacitatea prea mare de productie. Potrivit lui Odell ar fi vorba despre un surplus de 35% la nivelul industriei auto din Europa.
Pe larg despre acordul de liber schimb si temerile constructorilor auto europeni poti citi aici.