Inmatricularile de masini noi s-au contractat cel mai mult in Grecia si Spania in primele cinci luni ale anului, iar tarile baltice au fost campioane la cresteri, arata datele ACEA care cuprind 28 de tari europene. La marci, Volkswagen are 12% in Europa, urmata fiind de Ford si Renault la cateva procente distanta. Dacia are 1,8% din piata europeana in care Alfa Romeo a fost campioana la cresteri in primele cinci luni, iar Chrysler a scazut cel mai mult.
In cele 28 de tari incluse in statistici s-au inmatriculat 6,07 milioane masini noi in primele cinci luni, cu 0,4% mai putine decat anul trecut. Germania a ramas cea mai mare piata, 1,33 milioane (+13%), iar Franta a fost pe doi cu 1,01 milioane masini (+4%). Dintre pietele mari, Italia si Spania au avut cele mai importante scaderi (-26%, respectiv -15%). Grecia a fost piata auto europeana care s-a contractat cel mai mult in primele cinci luni, de la 83.000 de masini anul trecut, la 45.000.
Romania a scazut cu 12%, spre 23.000 de masini, iar Bulgaria a avansat cu 26%, depasind 7.000 de unitati. Piata ungara a avansat cu 9%, insa cele mai bune procente sunt in Estonia, Lituania si Letonia, peste 100%, chiar daca volumele sunt modeste in cinci luni (in niciuna dintre cele trei tari nu s-a trecut de 7.000 de masini.
La marci, pe plan european, Volkswagen ramane lider, cu 12,2% din piata, urmat de Ford cu 8%, Renault cu 7,8% si Opel cu 7,3%. Dacia are, la fel ca acum un an, o cota de 1,8% cu un total de peste 107.000 masini. Marca Alfa Romeo a avut cea mai mare crestere a vanzarilor (+54%), Mitsubishi a avansat cu 44% si Lexus, cu 37%. Chrysler Group a inregistrat un declin de 31 de procente, iar Mazda 21 de procente.