Dupa ce in editia 2010 a fost pe podium, Dacia a ajuns acum pe locul zece in cea mai noua editie a studiului JD power care masoara satisfactia posesorilor de masini noi in Germania. Studiul a fost realizat intre ianuarie si martie 2010 impreuna cu revista Auto Test in randul a 17.000 de posesori de masini care au raspuns la chestionare online. Volvo, Mercedes si Mazda au luat primele trei locuri, Dacia a fost peste media industriei, iar Chevrolet si Citroen au luat ultimele doua locuri din totalul de 28.
Organizatia independenta JD Power impreuna cu revista germana Auto Test au efectuat studiul anual de satisfactie a clientilor, obtinand de raspunsuri de la 17.150 de persoane care au raspuns la chestionare trimise pe internet. La studiu au participat oameni care au in medie de doi ani o masina noua si au fost rugati sa spuna cat de multumiti sunt de automobil pe mai multe categorii.
Astfel, factorul care a contribuit cel mai mult a fost atractivitatea masinii (32%), referindu-se la lucruri precum performanta, designul si confortul. Al doilea criteriu a fost calitatea si fiabilitatea (26%), al treilea tine de costurile de posesie (22%), ce includ carburantul, asigurarea si service-ul, iar ultimul criteriu se refera la cat de multumiti au fost clientii de service (20% pondere in raportul final).
Cele mai bune note le-au dat posesorii de Volvo, astfel ca marca scandinava a fost lider, cu 841 de puncte, fiind urmata de Mercedes, Mazda, Mini si Honda. Dacia ocupase locul doi alaturi de BMW anul trecut, cu un total de 836 puncte, insa acum se afla pe locul zece cu 811 p, insa este peste marci precum Volkswagen, Porsche, Renault si Alfa Romeo. Chevrolet a obtinut cele mai putine puncte, 730, iar smart, Daihatsu, Mitsubishi si Citroen au sub 780 puncte.
Rezultatul Dacia de anul trecut a fost uluitor, insa cel de anul acesta, desi este inferior celui din 2010, nu este rau fiindca marca romaneasca este peste media totala de satisfactie a industiei care a scazut si ea per total de la 813 p in 2010, la 807 puncte acum. si J D Power noteaza ca publicul german este clar mai putin multumit de masini in 2011 fata de 2010.
La fel ca in alte cercetari de acest gen, studiul de fata arata ca cei mai multumiti oameni nu sunt neaparat cei care detin cele mai scumpe masini si evident este subiectiv pentru ca si oamenii care au masini ceva mai ieftine au dat note mari.
JD Power a facut si traditionalul top al modelelor pe clase, tot pe criteriul multumirii. Fiat 500 a castigat categoria „City car”, Mazda2 a luat locul intai la „small car”, urmata de Logan, iar la „lower medium car” a castigat Mazda3, in timp ce Honda Accord a castigat la „upper medium car”. La limuzine premium, Mercedes E Klasse a luat cele mai mari note, iar clasa M a castigat categoria SUV.