Mitsubishi a batut palma cu Toshiba pentru a-i furniza baterii pentru doua masini electrice, i-MiEV si MINICAB MiEV, acestea fiind mai performante decat acumulatorii aflati in prezent pe piata si in dotarea modelului i-MiEV. Noua baterie SCiB (cu tehnologie oxid de litiu titanat) se poate reincarca la 80% din capacitate in 15 minute, timp redus la jumatate fata de actualele performante ale acumulatorilor masinilor Mitsubishi.
Toshiba spune ca noua sa baterie poate suporta de 2,5 ori mai multe cicluri de incarcare/descarcare in comparatie cu bateriile litiu-ion conventionale. In plus, ar mai exista avantaje precum performante mai bune la temperaturi scazute si incalzire mai mica a acumulatorului in timpul reincarcarii.
Mai presus de toate, distanta ce poate fi parcursa de masina, cu bateria complet incarcata, este de 1,7 ori mai mare, sustine Toshiba.
De retinut este ca reincarcarea la 80% din capacitate se poate face in 15 minute la o priza de mare voltaj (380 V). Bateria poate ajunge la 50% in 10 minute si la 25% in 5 minute. Aceste valori sunt valabile pentru o baterie cu o capacitate de 10 kWh.
In prezent Mitsubishi i-MiEV utilizeaza acumulatori produsi de Lithium Energy Japan, companie din care Mitsubishi detine 15%. Bateriile care echipeaza modelul i-MiEV au o capacitate de 16 kWh si se reincarca la 80% din capacitate in 30 de minute la o priza trifazica. Reincarcarea completa a bateriei, la o priza de 220-230 V, dureaza 6-8 ore. Autonomia declarata de producator este de 150 km.
Piata de acumulatori litiu-ion folositi in cazul masinilor electrice, hibride si electrice-hibride va creste de la zero, cat era in 2009, la 18 miliarde de dolari in 2020, potrivit unui raport al firmei de cercetare Daiwa Securities Capital Markets.
0-100.ro a testat Mitsubishi i-MiEV. Poti vedea testul complet aici sau doar varianta video (mai scurta) mai jos: