Vanzarile unor modele Renault in tara de origine au ajuns sa scada chiar si cu 70%, iar marca franceza a fost obligata sa faca reduceri semnificative de pana la 45% in a doua parte a lunii curente, noteaza cotidianul La Tribune. Ziarul noteaza ca mai rar s-au facut reduceri atat de mari la modele de volum, iar miscarea e un semn ca Renault este in dificultate. Vanzarile marcii au scazut cu 38% in primele saptamani din mai au scazut cu 38%, iar la Dacia declinul este de 45%.
La Tribune noteaza ca Renault a redus cu 45%, la sub 8.000 de euro, pretul unui Clio 3 in cinci usi in varianta cu motor de 75 CP, iar o reducere cu un procent atat de mare este rara la o masina de volum. Cotidianul mai noteaza ca desi masinile marcii sunt fiabile, ele si-au mai pierdut din atractivitate si au ajuns sa aiba o imagine mediocra.
Dupa un 2010 bun, inmatricularile Renault in Franta au scazut cu circa 5% in primele patru luni, pe o piata totala care a fost pe plus, insa in primele trei saptamani ale lunii curente inmatricularile Renault au scazut cu 38%, iar cele ale Dacia, cu 45%. La modele precum Twingo si Scenic scaderile au fost semnificative (70%, respectiv 44%).
La Tribune conchide, intr-o logica ce poate fi considerata discutabila, ca grupul a capatat o imagine mediocra si din cauza cresterii in ultimii cinci ani a ponderii vanzarilor de masini bazate pe platfiorma Logan. Daca in 2005 doar 7% din vanzarile grupului erau gama Entry, anul trecut s-a ajuns la un sfert, iar ponderea clasei medii si a celei superioare s-a diminuat.