Acasa Industrie Un actionar al importatorului DAF in Romania vrea sa deschida un centru de cercetare de prototipuri la Cluj

Un actionar al importatorului DAF in Romania vrea sa deschida un centru de cercetare de prototipuri la Cluj

de Redactia 0-100.ro

Ingineri (sursa - BMW)

Omul de afaceri Gheorghe Ioan Chita, care detine 33% din EVW Holding, importatorul DAF in Romania, are in plan deschiderea la Cluj a unui centru de cercetare pentru prototipuri si motoare cu noi tehnologii. Chita isi pune astfel in practica o idee mai veche si un hobby de-al sau, dar spune ca intentioneaza ca centrul sa devina o platforma de sprijin pentru inventatori romani.

Chita spune ca va angaja la centru de cercetare 15 persoane, dintre care 6 ingineri.

„Vreau sa pun pe picioare hobby-ul meu, un centru de cercetare de prototipuri. Nu vreau sa pun in practica neaparat ideile mele, vreau cine are idei sa vina si sa si le materializeze. Poate ramane un atelier foarte dotat unde poti face orice, cum ati vazut in emisiunile de pe canalul TV Discovery cu cei care fac motociclete. Se va putea face tuning pentru masini. Vreau sa se dezvolte pas cu pas, asa cum a inceput afacerea DAF cu cateva camioane. Lumea se schimba enorm de repede, informatica aduce lucruri la care nu te astepti si intr-un timp foarte scurt”, a declarat spus Chita.

El a obtinut brevet pentru un motor nou, care utilizeaza mult mai putine repere decat propulsoarele actuale.

„Este o perioada intermediara, trebuie sa apara ceva. Automobilul electric era de mult pregatit pentru piata. Nu am brevetat un motor electric, ideea brevetata este un grup motopropulsor rotativ. Sunt la pasul intermediar, depinde cum merg lucrurile… Cu ideea pe care o am brevetata am o retinere, pentru ca deranjez foarte mult, dereglez o economie mondiala. Va dati seama ca treci de la un motor care are 3.500 de repere in el si toate accesoriile la un motor cu 30 de repere… nici nu are atatea”, a spus omul de afaceri din Cluj.

Chita este de parere ca „romanul nu simte masinile hibride” si ca motorul Otto mai exista in prezent pentru ca asa se vrea, nu pentru ca nu poate fi inlocuit.

„Sunt interese la nivel mondial. Se vrea sa se mentina anumite lucruri, motorul Otto a stat atatia ani pe piata si probabil va mai sta ca e nevoie sa stea, dar nu ca nu poate fi inlocuit. Sunt convins ca exista tehnologii. Cred in motorul electric mai mult decat in hidrogen (…)”, este de parere Chita.

Gheorghe Ioan Chita este si dealer Honda in Cluj, prin compania Polimob, din februarie 2009. Investitia pentru centrul cu showroom si service au fost de 500.000 euro si au fost amortizate dupa primul an. Complexul are o suprafata de 1.000 mp. In 2010, Polimob a vandut peste 30 de masini Honda, iar anul acesta a vandut 18 unitati, din targetul de 35 de masini cerut de Honda.

Chita mai are o companie mixta, infiintata anul trecut, realizata in parteneriat cu o firma belgiana, Turbo’s Hoet, pentru fabricarea de turbosuflante. Chita si Turbo’s Hoet detin fiecare cate 50% din societatea mixta.

Lasa un comentariu