Acasa Piata Auto Cum vrea Germania sa ajunga la un milion de masini electrice in 2020 fara a da subventii la cumparare

Cum vrea Germania sa ajunga la un milion de masini electrice in 2020 fara a da subventii la cumparare

de Vlad Barza

Semn care indica o statie de incarcare pentru masini electrice (sursa - Reuters)

In Germania sunt acum 2.300 de masini electrice, insa cea mai populata tara vest – europeana vrea sa ajunga la un milion de masini in 2020 si sase milioane un deceniu mai tarziu. Modul in care vrea sa atinga aceste cifre impresionante e diferit fata de alte tari: nemtii au suplimentat cu un miliard de euro subventiile pentru cercetare si dezvoltare in domeniu, insa nu vor sa dea subventii la cumparare, cum fac multe alte tari. Germania vrea sa incurajeze altfel posesorii de masini electrice, reducandu-le impozitele si oferindu-le parcare gratuita.

In Germania sunt inmatriculate 40 de milioane de masini, insa doar 2.300 sunt electrice. In noul raport legat de strategia de implementare a masinii electrice in Germania se doreste atingerea unui numar de un milion de unitati pe sosele in 2020 si sase milioane in 2030.

Germania vrea sa atinga aceste obiective optimiste fara a acorda, cel putin in viitorul apropiat subventii la cumparare, cum fac multe tari care dau cateva mii de euro pentru ca masina sa fie mai acceptabila ca pret. (Romania da pana la 3.700 euro, alte tari din vestd au 5.000 euro, SUA ofera 7.500 dolari, iar China, pana la 9.000 dolari).

Peter Ramsauer, ministrul german al transporturilor, spune ca tara sa nu vrea sa dea subventii la cumparare fiindca sunt vremuri de criza, iar bugetul poate fi mai bine folosit. In plus, au fost voci care au sustinut ca e viciata concurenta daca anumite masini beneficiaza de reduceri, iar altele nu.

Germania prefera alta cale pentru a face masinile electrice atractive si tocmai a anuntat ca subventiile dedicate pana in 2013 cercetarii si dezvoltarii in domeniu vor fi suplimentate de la un miliard de euro, pana la doua miliarde euro. Masura vine si pe fondul faptului ca Germania a ramas in urma la acest domeniu in comparatie cu alte tari, insa marcile germane premium vor lansa pe scara larga astfel de masini. BMW va lansa sub-brandul „i” dedicat electricelor si hibridelor, Audi are sub-marca „e-tron”, iar Daimler a promis si ea masini 100% electrice in colaborare cu chinezii de la BYD, dar si cu Renault.

Guvernul de la Berlin promite sa ajute viitorii cumparatori de masini electrice prin masuri indirecte precum impozite anuale de posesie mai mici si scutirea de a mai cumpara vigniete pentru pana la zece ani.

In plus, e foarte posibil ca aceste masini sa aiba dreptul sa circule pe benzile dedicate autobuzelor si sa beneficieze de locuri de parcare gratuite si statii de incarcare plasate in diverse locuri publice, Autoritatile promit si ele ca 10% din achizitiile auto vor ajunge sa fie masini electrice.

Germania este una dintre putinele tari mari in care multe voci au subliniat ca masinile electrice nu sunt atat de ecologice cum spun cei din industrie si au adaugat ca, per total, nu ar trebui sa fie prezentate ca masini cu emisii zero fiindca sunt emisii poluante insemnate in procesul de producere a electricitatii.

Germania promite sa ajunga una din tarile cele mai avansate in domeniu si ramane de vazut daca banii investiti in cercetare vor avea rezultate palpabile precum cresterea autonomiei, mai ales ca in prezent cele mai multe modele pot merge 100 – 120 km in conditii reale de drum, iar incarcarea dureaza mult, circa opt ore.

Surse: AFP si Deutsche Welle

Lasa un comentariu