Renault va incepe sa produca in Romania primele propulsoare cu trei cilindri din istoria marcii, reiese din declaratii ale oficialilor Grupului Renault Romania. Motoarele vor fi pe benzina, supraalimentate, si vor inlocui actualele propulsoare pe benzina de 1,6 litri MPI (85 Cai Putere) si 1,6 litri 16 valve (105 Cai Putere), care au codurile K7M, respectiv K4M, au declarat pentru 0-100.ro surse din cadrul Renault Technologie Roumanie.
Noile motoare pe care Uzina Mecanica Dacia le va produce la Mioveni, tip H4, vor fi livrate uzinelor din Alianta Renault-Nissan si se vor regasi pe masini comercializate in intreaga lume, spun oficialii Dacia si Renault.
Desi acestia vorbesc doar despre motorul H4, cel putin pentru inceput, Dacia a anuntat in trecut ca este vorba despre noi familii de motoare, „H4H5”. Unul sau chiar ambele motoare vor fi produse si in Spania, potrivit unui articol mai vechi din Le Monde.
Pentru a produce aceste motoare in Romania Renault va folosi si bani europeni.
Concret, este vorba despre o noua generatie de motoare turbo pe benzina, cu capacitati cilindrice intre 0,9 litri si 1,2 litri. Aceste noi propulsoare vor fi lansate in 2012 si vor avea puteri cuprinse intre 90 si 115 Cai Putere, potrivit unor anunturi mai vechi ale Renault. Denumirile comerciale ar putea fi TCe 90 si TCe 115, asa cum in prezent exista TCe 130 (motor turbo pe benzina de 1,4 litri si 130 Cai Putere).
„Aceste noi motoare turbo pe benzina vor fi montate si pe noile modele Dacia, in locul celor vechi, fara turbo, sau vor fi complementare acestora in oferta comerciala din unele piete”, au declarat pentru 0-100.ro surse din cadrul Renault Technologie Roumanie (RTR), care au adaugat ca trecerea la turbo a motoarelor pe benzina este inevitabila din cauza reglementarilor stricte privind emisiile la care trebuie sa se supuna toti constructorii auto.
Noile propulsoare vor avea trei si patru cilindri si vor fi modulare. Acest termen, modular, provine de la faptul ca uzinele care le vor produce (din Romania si Spania) vor putea fi adaptate foarte rapid in functie de cerere. Mai concret, o linie de fabricatie de motoare de 0,9 litri va putea deveni in cateva ore una ce produce propulsoare de 1,2 litri.
Renault spune ca noile motoare modulare vor fi montate pe 85% dintre masinile sale vandute in anul 2015.