Toyota este cel mai valoros brand auto din lume, peste 24 miliarde dolari, urmat de BMW si Mercedes care trec de 15 miliarde dolari, arata cea mai recenta editie a studiului Top 100 BrandZ realizat de Millward Brown care acopera companii din 13 domenii de activitate. Lider la general a devenit Apple, companie a carei valoare este de 153 miliarde dolari, iar pe locul doi a cazut Google care ocupase prima pozitie in ultimii patru ani.
Studiul arata ca brandul Apple valoreaza 153 miliarde dolari, Google 111,5 miliarde, IBM 100,8 miliarde si McDonald’s, 81 miliarde dolari. Toyota este cel mai valoros brand auto in 2011 si ocupa locul 27, cu 24,2 miliarde dolari. BMW ocupa pozitia 30, cu peste 22 miliarde dolari, iar Mercedes este pe 50, cu 15,3 miliarde dolari.
Valoarea unei marci e calculata tinand cont de mai multi factori precum active, perceptia clientilor si perspectivele de crestere.
Honda, Porsche si Nissan valoreaza fiecare peste 10 miliarde dolari, iar Top 10 al marcilor auto e incheiat de Volkswagen, Ford, Audi si Lexus.