Senatorii au adoptat in sedinta de miercuri o propunere legislativa prin care susitne instituirea unui nou mod de calcul a impozitului pe autovehicule care sa incurajeze detinerea de masini ieftine produse in tara care sa aiba capacitate cilindrica mica. Este complet ilogic ca un Aro sa fie impozitat la fel ca un Bentley, iar un Logan la fel ca un Mercedes Clasa C, sustine initiatorul propunerii. UPDATE: Pe site-ul Senatului poate fi gasita si pozitia Guvernului in legatura cu aceasta initiativa, iar Executivul spune ca nu sustine adoptarea unei astfel de propuneri legislative fiindca ar discrimina masinile din import in raport cu cele fabricate aici.
„Daca ne referim la impozitarea anuala pe mijloc de transport observam ca, spre exemplu, un Bentley este apropiat de nivelul de impozitare al unui Aro. Consideram ca aceasta formula, aplicata in prezent, creeaza un mod injust de impozitare, mai mult, este complet ilogic sa impozitezi un autoturism Aro cu 2.320 lei (suma care este aproximativ valoarea de piata a masinii) sau valoarea unei Dacii Logan sa fie aproape identica cu a unui Mercedes Clasa C, respectiv 64 lei”, arata expunerea de motive a propunerii legislative.
Propunerea legislativa, initiata de deputatul PSD Robert Sorin Negoita, a primit 45 de voturi pentru, 40 de voturi impotriva si o abtinere.
Senatorii au votat impotriva raportului de respingere a propunerii legislative intocmit de Comisia pentru buget din Senat, acesta obtinand doar 41 de voturi pentru. Impotriva raportului s-au exprimat 46 de senatori, iar unul s-a abtinut de la vot, noteaza agentia Agerpres.
Initiatorul sustine ca prin gasirea unei noi modalitati de taxare a autoturismelor ar fi incurajata detinerea de masini ieftine (de productie autohtona) cu capacitate cilindrica mica si cu un grad redus de poluare.
Deputatul a propus, prin initiativa legislativa, ca baza de impozit sa fie valoarea masinii, iar ministerul finantelor sa intocmeasca un catalog in care va stabili valoarea autoturismului in functie de marca, tip, motorizare (eventual nivel de dotari optionale).
Potrivit proiectului, aceasta taxa ar urma sa fie de 0,75% din valoarea masinii pentru automobilele Euro 5, iar pentru alte norme de poluare impozitul va fi mai mare.
Legea este ordinara, iar Senatul este prima Camera legislativa sesizata cu acest act normativ.
Legea este ordinara, iar Senatul este prima Camera legislativa sesizata cu acest act normativ.
UPDATE: Pe site-ul senatului poate fi gasita si pozitia Guvernului in legatura cu aceasta initiativa, iar Executivul spune ca nu sustine adoptarea unei astfel de propuneri legislative fiindca ar discrimina masinile din import in raport cu cele fabricate aici.
In plus, Guvernul precizeaza ca Ministerul Finantelor nu detine capacitatea de a intocmi un catalog in care sa stabileasca valoarea autoturismului in functie de marca, tip si motorizare.
UPDATE 2 In propunere, impozitul anul ar fi 0,75% din valoarea masinii pentru autoturismele Euro 5 de pana la 1650 cc, 1,5% pentru cele cu cilindree intre 1650 si 2000 cc si 6% din valoare pentru cele intre 3001 si 5000 cc, tot Euro 5. Maximul, 7,5% din valoare, ar fi pentru amsinile cu motoare de peste 5000 cc.
Pentru masinile Euro 4 valorile impozitului vor fi cu 25% mai mari decat la Euro 5, la Euro 3 vor fi cu 50% mai mari decat la Euro 5, iar la non-euro vor fi de trei ori mai mari decat la Euro 5.