Acasa Foto VIDEO, FOTO: Volvo Concept Universe, sinteza ambitiilor de evolutie a Volvo

VIDEO, FOTO: Volvo Concept Universe, sinteza ambitiilor de evolutie a Volvo

de Adrian Mitrea

Volvo Concept Universe (sursa - Volvo)

Suedezii de la Volvo expun, la Salonul Auto de la Shanghai, Volvo Concept Universe, primul automobil-concept prezentat de marca scandinava de la trecerea de sub tutela Ford la chinezii de la Geely.

Volvo Universe reflecta ambitiile Geely de a transforma marca suedeza Volvo intr-un rival de temut pentru mai bine titratele masini germane premium si de lux. Totodata, masina este o dovada ca Volvo va continua sa inoveze si sa aspire la un loc fruntas in liga marcilor de lux, in pofida dificultatilor din ultimii ani.

click aici pentru galeria foto

Presa auto internationala scrie ca Volvo Concept Universe ar prefigura un presupus varf de gama Volvo S90, superior din toate punctele de vedere actualului Volvo S80.

Fara prea multe detalii asupra tehnologiei si dimensiunilor, conceptul vine ca un semn din partea noului proprietar, Geely, care a preluat Volvo de la Ford pe 2 august 2010. Conducerea Geely isi doreste un Volvo mai rafinat, mai luxos si mai performant.

Chiar si asa, nu trebuie neglijat mesajul directorului general executiv (CEO) al Volvo Cars, Stefan Jacoby, care spunea ca Volvo va renunta la segmentul premium si se va orienta spre simplitate.

In crizele lor de identitate, marcile Volvo, Saab, Alfa Romeo si Lancia au fost intotdeauna considerate branduri aproape premium (near premium), avand o calitate perceputa si performate tehnice si comerciale sub cele ale marcilor premium consacrate (BMW, Mercedes-Benz si Audi). Totusi, prin Volvo Concept Universe, suedezii aspira mai sus, in liga brandurilor auto de lux precum Bentley si Rolls-Royce.

Vanzarile mondiale ale Volvo au crescut cu 11,2% anul trecut, comparativ cu 2009, de la 334.808 masini la 373.525 unitati

SUV-ul XC60 a fost cel mai bine vandut model al marcii (80.723 unitati), urmat de break-urile V50 (56.098 exemplare) siV70 (48.872 masini). Top cinci este incheiat de SUV-ul XC90 (37.597 unitati) si mezinul C30 (35.981 exemplare), a anuntat Volvo.

Rezultatele pe 2010 arata ca Volvo incepe sa-si revina, dupa un an in care a trecut de sub tutela americanilor de la Ford la chinezii de la Geely, schimbare care a adus si un nou director general executiv (CEO) pentru marca, Stefan Jacoby, in locul lui Stephen Odell.

Lasa un comentariu