Acasa Foto In garajul nostru: Renault Twingo Miss Sixty

In garajul nostru: Renault Twingo Miss Sixty

de Adrian Mitrea

Renault Twingo Miss Sixty (sursa - 0-100.ro)

Renault Twingo e un nume sinonim cu mic si mare din 1992 incoace, insa abia acum, dupa circa 18 ani, a ajuns oficial si in Romania. Mai mult decat atat, varianta din acest test e cea mai chic si mai feminina masina dintre toate cele peste 60 care au intrat In garajul nostru pana acum.

Concept

Interior Renault Twingo Miss Sixty (sursa - 0-100.ro)Aceasta a doua generatie Twingo nu mai e chiar o nouate pentru ca a fost lansata in 2007, dar a primit ceva imbunatatiri de atunci si, mai important, e acum disponibila si pentru romani.

Spuneam ca Twingo e sinonim cu mic si mare. Ideea de baza a acestui model a fost dintotdeauna spatiu maxim pentru pasageri, combinat cu o amprenta redusa pe metrul patrat.

Asadar, Renault Twingo este cel mai mic model din gama Renault, iar in categoria masinilor de oras (clasa A) din care face parte este unul dintre cele mai mari si mai incapatoare modele. Doar Ford Ka este mai lung, cu 2 centimetri, dar nu e neaparat si mai spatios.

click aici pentru galeria foto

Design

Masina din test este o versiune de echipare speciala Miss Sixty, dedicata femeilor. Are o culoare roz discreta, plastic glossy la proiectoare, oglinzi si peste tot prin interior, dar mai presus de toate sunt decoratiunile florale.

Fara indoiala, prin Twingo Miss Sixty, Renault are in acest moment cea mai atractiva oferta pentru soferite pentru ca masina asta pare mai mult un accesoriu vestimentar decat un automobil.

Tehnologie, confort si dotari

La capitolul dotari Renault Twingo Miss Sixty sta foarte bine, in buna traditie Renault de a oferi masini echipate peste medie.

Bord Renault Twingo Miss Sixty (sursa - 0-100.ro)Masina are aer conditionat, oglinzi si geamuri electrice, un fel de piele intoarsa pe scaune, servodirectie electrica si o instalatie audio rezonabila, cu radio CD.

La toate acestea se adauga o grija deosebita pentru detaliile care, banuiesc, sunt pe placul femeilor: cusaturi roz, scrumiera roz si pozitie inalta de condus.

Definotorie pentru ADN-ul lui Twingo este modularitatea. Spatiul din masina reprezinta o referinta in segment, chiar si pentru cei doi pasageri care pot incapea in spate.

Cele doua scaune individuale pot chiar culisa inainte si inapoi mai mult de zece centimetri pentru a optimiza portbagajul sau spatiul pentru pasageri, in functie de ce ai nevoie.

Pe sosea

Masina se dovedeste o companioana prietenoasa si pe sosea. Twingo se conduce usor, iar motorul de 1,2 litri, ce livreaza 75 de Cai Putere, este mai mult decat decent pentru oras. E vioi si consumul real e de circa 8-9 litri de benzina pentru 100 de kilometri parcursi.

Din pacate, directia asistata electric pare artificiala, ca si cum n-ar avea legatura cu rotile. E o senzatie ciudata, nedorita, dar cu care ajungi sa te obisnuiesti dupa cateva zeci de kilometri.

Un mare plus vine de la suspensie. E moale, confortabila si, mai presus de toate, lucreaza silentios, fara sa transmita vibratii si sunete suspecte in habitaclu.

Concurenti

Clasa A din care face parte Twingo e suprapopulata, insa Twingo vine doar cu o caroserie cu trei usi si astfel cercul rivalilor se strange simtitor. Concret, Twingo concureaza cu Fiat 500, Ford Ka si versiunile cu trei usi ale tripletei Toyota Aygo, Peugeot 107 si Citroen C1. In curand pe lista se va adauga si Kia Picanto.

Concluzii

La un pret de circa 10.000 de euro, inclusiv TVA, Renault Twingo Miss Sixty e o alternativa interesanta si de departe cea mai feminina din segmentul ei, insa farmecul deosebit al lui Fiat 500 nu trebuie neglijat.

Daca poti trece cu vederea aspectul patratos al posteriorului lui Twingo, s-ar putea sa gasesti calitatea finisajelor si confortul acestei masini peste ceea ce ofera concurenta directa.

caracteristici tehnice si specificatii ale modelului testat

Renault Twingo Miss Sixty (sursa - 0-100.ro)

Lasa un comentariu