Producatorul auto suedez Saab va intra pe doua noi mari piete auto la jumatatea acestui an, China si Rusia, iar acasa in Suedia compania se gandeste la posibilitatea de a fabrica si autoturisme ale altor marci, potrivit presedintelui companiei Victor Muller, citat de Automotive News.
De asemenea, oficialul Saab a spus ca eforturile continua pentru a gasi un partener impreuna cu care sa produca un model de intrare in gama, un succesor simbolic al modelului Saab 92 construit intre 1949 si 1956.
„Suntem in discutii cu alti constructori auto pentru a cumpara o platforma sau un tren de rulare pentru modelul entry-level, pana in 2014”, a spus Muller.
Micul Saab va costa in jur de 20.000 de euro.
„Modelul va fi concurent cu Audi A1 si va fi produs in 30.000-50.000 de unitati pe an”, a adaugat Muller.
Fabrica Saab din Trollhattan are o capacitate de 190.000 de masini.
„Vrem sa vindem 80.000 de masini Saab anul acesta si 120.000 de unitati in 2012. Avem nevoie de 85.000 de unitati pentru a fi la un nivel de rentabilitate”, a declarat Jan Ake Jonsson, directorul general executiv (CEO) al Saab. Anul trecut Saab a vandut la nivel global 31.696 de unitati, comparativ cu 27.482 de masini in 2009.
Din cauza lipsei de incarcare a uzinei conducerea Saab ia in calcul varianta fabricarii unor modele ale altor marci in Suedia. De asemenea, marca intra pe noi piete. In Rusia si China Saab a incheiat parteneriate cu Armand Import, respectiv China Automobile Trading Co. LTD (CATC), si va incepe sa exporte automobile incepand cu jumatatea acestui an.