Blind Spot Detection (BSD), sistem care avertizeaza soferul in cazul in care in unghiurile moarte se afla un alt vehicul, a aparut pentru prima data in 2005, pe masini de top, in special pe modele Volvo. Compania de cercetare ABI Research estimeaza ca tehnologia va ajunge pe 25% dintre masinile noi pana in 2016, adica pe 20 de milioane de autoturisme.
BSD (denumit si BLIS, etc…) este un sistem care avertizeaza soferul in legatura cu prezenta altor autovehicule, in unghiurile moarte, prin aprinderea cate unui LED amplasat in fiecare dintre oglinzile retrovizoare laterale sau in dreptul acestora, in interiorul masinii.
Sistemul poate preveni accidente in care soferul unei masini schimba calea de rulare fara a se asigura temeinic.
Daca initial sistemul a fost cel mai raspandit pe masini Volvo, acum BSD se regaseste pe o sumedenie de automobile, unele populare si accesibile (Ford Focus, Citroen C4, etc…).
Tehnologia consta in niste senzori care detecteaza masinile din unghiul mort si niste LED-uri de avertizare. Setarile de la o masina la alta pot diferi, in sensul ca unele pot repera mai timp apropierea unui autovehicul de unghiul mort, adica inca din stadiul in care masina care vine din spate este vizibila in oglinzi. Altele avertizeaza doar daca in acel moment exista un obstacol chiar in zona in care soferul nu poate vedea.
BSD poate fi cuplat si cu un sistem care ajuta soferul sa mentina banda de circulatie (denumirea lui difera de la producator la producator) prin emiterea de vibratii in volan daca se constata depasirea marcajului de pe axul drumului fara ca maneta de semnalizare sa fi fost actionata (deci sistemul considera accidentala parasirea benzii de circulatie).