Cazul de spionaj industrial de la Renault, pe tema automobilelor electrice, s-a incheiat oficial azi cu scuze sincere din partea conducerii companiei auto pentru cei trei directori suspendati din functii pe nedrept.
Presedintele si directorul general executiv (CEO) al Renault, Carlos Ghosn, si directorul operational, Patrick Pelata, cei mai importanti doi oameni din compania franceza, anunta public „scuze sincere”, in numele Renault, celor trei angajati suspectati de spionaj, care au fost suspendati din functii la inceputul lunii ianuarie.
Este vorba despre Jean-Michel Balthazard, director al diviziei de proiecte viitoare, care lucreaza pentru Renault din 1980. Printre altele, el a fost responsabil pentru proiectul Laguna 3. Un altul, Bertrand Rochette, este adjunct al lui Balthazard, iar al treilea, Matthieu Tenenbaum, este adjunctul directorului proiectului de vehicule electrice.
Scandalul privind spionajul industrial de la Renault a inceput in primele zile din ianuarie, vina fiind aruncata pe companii din China. La cateva zile dupa aparitia cazului in presa, un oficial al ministerului chinez de Externe a calificat drept „nefondate si iresponsabile” acuzatiile aduse Chinei.
La inceputul lui martie, dupa doua luni de anchete interne si investigatii ale serviciilor secrete franceze, au aparut semne de indoiala ca ar fi real cazul de spionaj industrial. Oficiali Renault au declarat ca este posibil ca totul sa fi fost o inscenare, organizata in scop de frauda.
Presa franceza a scris ca autoritatile franceze vor ca cineva sa plateasca pentru toata incurcatura, iar acela ar putea fi Patrick Pelata.