Acasa Design Renault vrea masini mai emotionale. Noua Laguna va avea si o caroserie in stilul Audi A5 Sportback

Renault vrea masini mai emotionale. Noua Laguna va avea si o caroserie in stilul Audi A5 Sportback

de Adrian Mitrea

Laurens van den Acker si Renault R-Space (sursa - 0-100.ro)

Renault si-a propus sa faca masini mai emotionale, mai latine, si vrea sa redevina un jucator important in segmentul D, cel dominat de masini precum Volkswagen Passat, Ford Mondeo si Opel Insignia. Astfel, noua generatie Renault Laguna, care va fi lansata in anii urmatori, va avea mai multe tipuri de caroserie, printre care si o varianta sportiva, cu cinci usi, in stilul Audi A5 Sportback.

„Ca totii producatorii, vrem sa avem un sedan mediu. Pe langa asta lucram la o versiune break, dedicata mai degraba Europei decat Chinei, Coreei sau Rusiei, dar ne gandim si la noi tipuri de caroserie… poate hatchback. Nu va veni maine, vor mai trece cativa ani. Deci noul model va avea doua axe. Prima este cea traditionala (sedan – n.r.), care reprezinta cel mai mare segment la nivel mondial, iar pentru Europa ne gandim si la o versiune mai putin conventionala”, a declarat directorul de produs in cadrul Renault, Beatrice Foucher, despre inlocuitorul modelului Laguna, intr-o discutie restransa cu presa, la Salonul Auto de la Geneva (1-13 martie).

Audi A5 Sportback (sursa - Audi)Ea a spus ca e dificil de gasit reteta succesului in acest segment al limuzinelor medii pentru ca publicul este usor conservator. Clientii Laguna au in medie 55 de ani, potrivit lui Foucher.

„Este absolut obligatoriu sa avem un sedan, unul traditional. (…) Ne gandim la un hatch, unul mai sportiv, dar nu foarte”, a explicat oficialul Renault, argumentand ca un automobil in stilul lui Audi A5 Sportback ar fi potrivit familiei de modele Laguna.

In prezent gama Laguna include trei variante de caroserie: berlina cu haion (denumita si liftback sau notchback – n.r.), break si coupe. Potrivit oficialilor Renault, in viitor gama va cuprinde un sedan traditional, o varianta sportiva cu cinci usi si un break, fara a exclude insa posibilitatea pastrarii caroseriei coupe.

Renault Laguna (sursa - Renault)

„Cred in cazul Laguna schimbam tot. Cred ca este un segment in care Renault a fost bun pe vremuri, cu Renault 25. Era o masina mare, foarte buna. Atunci aveam 11% din piata in Europa… ceva extraordinar. Cred ca am renuntat la leadership. (…) Renault a incercat sa revolutioneze acest segment si nu a reusit intotdeauna. L-am angajat pe Anthony Lo, care a lucrat mult pentru Saab, dar si pentru Audi, Mercedes si Opel si i-am spus «Este treaba ta sa faci o Laguna buna». Sunt curios cu ce va veni… Am toata credinta ca va fi o masina senzuala, dinamica, care sa faca Renault mai latin, mai emotional decat acum”, a declarat seful de design al Renault, Laurens van den Acker.

Intrebat daca va pastra numele Laguna sau va renunta la el, asa cum Fluence a fost preferat lui Megane sedan si Latitude lui VelSatis, Acker a precizat ca oamenii vor cumpara masina daca va fi buna, nu in functie de nume, si a lasat sa se inteleaga ca Renault va pastra denumirea Laguna.

„Poti spune ca daca faci o masina complet noua este bine sa vii si cu un nou nume, asa cum Opel a ales sa foloseasca numele Insignia in loc de Vectra. Pe de alta parte, Volkswagen avea un Passat plictisitor si apoi au lansat un Passat 4 foarte bun. Si au pastrat numele. Mai important decat numele este sa fie o masina buna. Daca este o masina buna, oamenii o vor cumpara indiferent de cum se cheama. Laguna este un nume frumos. Calitatea nu e prea buna si un alt lucru care lipseste este un design mai atractiv. Asta e treaba noastra. Va fi un proiect distractiv…”, a spus seful de design al Renault.

click aici pentru a vedea galeria foto cu Renault R-Space si Renault Captur

Renault este in plin proces de redefinire a identititatii, dupa ce masinile lansate in ultimii zece ani nu au avut prea mare coerenta estetica. Munca lui Laurens van den Acker este cu atat mai complicata cu cat Dacia a devenit un brand puternic si are deja atuuri bine definite.

Renault Captur - Geneva 2011 (sursa - Renault)„Pentru mine ca designer este foarte important sa incep cu o strategie. Astfel am separat Dacia de Renault. Pentru Renault am ales un limbaj foarte cald, senzual, simplu. Simplu pentru ca suntem o marca populara, senzual pentru ca suntem oameni si cald pentru ca suntem francezi, suntem latini. Puteti vedea asta pe DeZir, Captur, R-Space. Facem masini generaliste, pentru toate aspectele vietii. De aceea avem nevoie de masini pentru toate etapele vietii. De aceea am inceput cu «dragoste», la DeZir, apoi «am explorat lumea», cu Captur, apoi am trecut la «familie», cu R-Space. Vom face masini diferite pentru diversele etape ale vietii. Vom continua cu «intelepciune», a precizat designerul, sugerand astfel tema noului concept pe care il va crea.

Poti citi strategia lui Laurens van den Acker pentru Dacia aici.

Important pentru designer este sa dea o identitate usor de recunoscut marcii Renault, indiferent de tipul de caroserie al masinii.

„Trebuie sa ne preocupam si de diversitatea masinilor, dar in acelasi timp ne trebuie un element puternic pe post de liant. De aceea avem aceasta fata, foarte puternica, pentru ca atunci cand vedem fie o masina sport fie un crossover sau monovolum, sa fie recunoscut ca un Renault”, a declarat Laurens van den Acker.

Renault DeZir (sursa - Renault)

Lasa un comentariu