Volkswagen Golf Cabriolet s-a reintors in peisajul automobilistic, la Salonul Auto de la Geneva (1-13 martie), dupa o absenta de aproape zece ani, pastrand cateva trasaturi de baza mostenite de la stramosii sai. O alta noutate pregatita de Volkswagen pentru acest Salon este si Tiguan restilizat, dar si interpretarea moderna a celebrului „microbuz” Bulli din anii ’50, sub forma unui concept.
Desi aparent un Golf Cabriolet nu se justifica, deoarece exista Eos, Volkswagen a decis totusi sa produca un Golf decapotabil. El se distinge de Eos prin acoperisul textil si prin forma acestuia care incearca sa imite cat mai bine alura versiunilor cu trei si cinci usi.
click aici pentru a vedea standul Volkswagen de la Geneva
Volkswagen a produs o versiune Cabriolet pentru fiecare generatie a lui Golf, mai putin pentru a cincea. Asadar, Volkswagen a produs Golf Cabriolet intre 1979 si 2002, si, dupa o pauza de aproape zece ani, reia productia legendarului decapotabil cu acoperis textil.
Eos se afla la polul opus, avand acoperis metalic ce face ca masina sa se transforme in cateva secunde din coupe in decapotabila si invers.
Volkswagen spune ca acoperisul lui Golf Cabriolet se pliaza in 9,5 secunde. Acest model devine al treilea automobil decapotabil din oferta Volkswagen, dupa Eos si Beetle Cabriolet.
click aici pentru fotografii oficiale cu Volkswagen Golf Cabriolet
Fiindca se afla pe piata din 2007 fara modificari substantiale, Tiguan primeste in acest an un facelift, cu trasaturi preluate de la fratele mai mare Toureg.
Tiguan, cel mai mic SUV Volkswagen, a fost comercializat in 572.000 de exemplare in toata lumea, din 2007 si pana in prezent.
click aici pentru fotografii oficiale cu Tiguan facelift
Conceptul Volkswagen Bulli, ce isi are trasaturile venite del a modelul original din anii ’50, reprezinta o interpretare moderna a celebrului „microbuz”. De aceasta data, acum in 2011, conceptul Bulii are propulsie electrica si poate parcurge pana la 300 km cu bateria complet incarcata.
Masina este pusa in miscare de un motor electric de 85 kW/115 Cai Putere (CP), ce dezvolta un cuplu maxim de 270 Newton-metru, alimentat de o baterie litiu-ion de 40 kWh.
Bulli electric accelereaza de la 0 la 100 km/h in 11,5 secunde.
Volkswagen spune ca modernul Bulli poate fi propulsat si de motoare turbo pe benzina de 1 litru si 1,4 litri pentru cei care nu doresc varianta electrica si care vor o autonomie mai mare.
Pe langa noile modele Volkswagen, si casa italiana de design Giugiaro expune doua concepte dedicate marcii germane (vezi foto jos)
Corespondenta de la Geneva.