Ford a prezentat oficial modelul B-Max, inspirat din conceptul Iosis Max din 2009, pe care il va produce exclusiv in Romania din a doua parte a acestui an. Masina va fi propulsata de un motor turbo pe benzina de 1 litru, cu trei cilindri, au anuntat oficialii Ford.
Conceput in Germania, Ford B-Max, care va fi produs exclusiv la Craiova, poate fi incadrat in categoria monovolumelor de mici dimensiuni, avand ca principal rival Opel Meriva.
Ford a prezentat B-Max in premiera mondiala luni seara, in cadrul unui eveniment-avanpremiera organizat inaintea Salonului Auto de la Geneva (1-13 martie).
Masina va fi disponibila pe piata, printre altele, cu o motorizare turbo pe benzina de 1 litru (EcoBoost), a carei putere nu a fost inca specificata.
Ca trasatura de design si constructiva speciala, B-Max nu are montant B (stalp central), la fel ca si modelul Iosis Max din care se trage.
click aici pentru galeria foto
UPDATE: Modelul Ford B-Max din imagini infatiseaza o masina aproape gata de productie, insa masina care va fi produsa la Craiova va suferi mici modificari. Primele masini, preserie, vor fi produse la sfarsitul acestui an, insa productia in masa va demara in 2012, potrivit oficialilor Ford.
Presedintele Ford Europa, Stephen Odell, a declarat ca B-Max se adreseaza familiilor tinere care isi doresc un automobil polivalent, spatios si modern.
Potrivit planurilor anuntate si reconfirmate, Ford va incepe sa produca automobilul B-Max in septembrie, cu un an intarziere fata de planurile initiale. Masina va ajunge pe piata imediat dupa, tot in acest an. Tinta Ford este de a produce 150.000 unitati B-Max anual la Craiova.
In 2012 vor inra in productie, la Craiova, un inlocuitor pentru vehiculul comercial usor Transit Connect, precum si un motor pe benzina cu trei cilindri, turbo, cu injectie directa, din familia de propulsoare EcoBoost. Este posibil sa fie vorba chiar de motorul de 1 litru care echipeaza B-Max, insa acest motor va fi pus si pe alte modele ale gamei.
Planurile companiei americane s-au amanat cu un an, astfel ca uzina Ford de la Craiova va ajunge la o capacitate de productie instalata de 300.000 de unitati in 2013, nu in 2012. Respectand acelasi plan, intarziat cu un an, in 2013 la Craiova va exista o capacitate de productie instalata pentru 250.000 de motoare pe an.
In primul trimestru din 2010 Ford a inceput productia de utilitare Transit Connect la Craiova, fiind finalizate sectiile vopsitorie si caroserie. Din 8 septembrie 2009 si pana in primele luni din 2010 uzina din Banie a asamblat masini (deci nu a produs – n.r.) din pachete de piese (CKD) importate din Turcia.
Ford a achizitionat in septembrie 2007 un pachet reprezentand 72,4% din actiunile Automobile Craiova, pentru 57 milioane euro, iar ulterior participatia a crescut la aproape 100%.