Compania Forza Rossa, importatorul Ferrari pe plan local, prezinta la Bucuresti, pe 21 februarie, modelul 458 Challenge, dedicat exclusiv circuitelor.
Romaniei i-au fost alocate doar trei exemplare, pentru care Forza Rossa spune ca are deja clienti.
458 Challenge vine cu un motor V8 montat central, fiind derivat din modelul de strada 458 Italia, si este cel de-al cincilea model utilizat de Ferrari in programul sau de curse, desfasurat in trei campionate diferite (italian, european si nord-american).
Motorul V8 de 4.499 centimetri cubi (cmc), cu injectie directa, care echipeaza 458 Challenge dezvolta 570 Cai Putere la 9.000 rotatii pe minut (rpm), la fel ca pe 458 Italia. Cutia de viteze robotizata F1, cu dublu ambreiaj, a fost insa recalibrata pentru a avea performante mai bune pe circuit. Modelul 458 Challenge este echipat cu diferentialul electronic E-Diff utilizat pe versiunea de strada, o premiera pentru masinile Ferrari destinate numai circuitelor.
458 Challenge are, de asemenea, o suspensie special conceputa pentru curse, cu arcuri mai ferme, jante de 19 inch cu prindere centrala si o garda la sol redusa cu 50 mm. Franele sunt Brembo CCM2 asociate unui sistem ABS care a debutat pe 599XX, masina experimentala extrema a marcii Ferrari.
Singurul dealer Ferrari din Romania este controlat de sotii Camelia si Ion Bazac (fost ministru al Sanatatii), prin Forza Rossa Holding, firma inregistrata in Cipru (86,3%). Celalalt actionar al Forza Rossa, cu o detinere de 13,6%, este un cetatean italian, Leo Taroni.