Kia a publicat primele fotografii cu noua generatie a modelului Rio, modelul de clasa mica (segmentul B) correan ce rivalizeaza cu modele precum Volkswagen Polo, Ford Fiesta si Dacia Sandero. Masina va debuta in premiera la Salonul Auto de la Geneva (1-13 martie) si vine cu o motorizare diesel noua si atipica.
La standul Kia de la Geneva vor mai fi expuse noul Picanto si, in premiera eurpeana, versiunea hibrida a sedanului Kia Optima.
Fata de actualul Rio, noul model prezinta un ampatament marit cu 70 mm (la 2.570 mm) si promite spatiu mai mare si confort mai bun pentru pasageri, dar si un portbagaj marit la 292 litri (hatchback) si la 390 litri (sedan). Schimbarile dimensiunilor exterioare includ: +55 mm lungime totala, -15 mm inaltime si +25 mm latime.
„Insarcinat cu dificila misiune de a imbunatati succesul vanzarilor modelului din generatia anterioara, noul Kia Rio va fi disponibil in Europa cu caroserii in 3 si 5 usi si a fost proiectat pentru a atrage clientii din intreaga lume”, a anuntat Kia Romauto, importatorul local.
Noul Rio are propria interpretare a grilei Kia, integrata cu farurile, pentru a da un suflu nou aspectului gamei de modele.
„In general, noul Rio combina finetea europeana cu condimentul coreean pentru a crea un limbaj al formei care comunica stralucire latina. La interior, noul model va avea un nivel de calitate asociat pana acum doar masinilor din clase superioare si va oferi posibilitatea alegerii uneia dintre multiplele optiuni”, spune Kia.
Noul Rio va fi propulsat de o gama de motoare economice pe benzina si diesel. Printre altele, este vorba de un propulsor turbo diesel de 1,1 litri (70 Cai Putere) ce va emite 85 grame de dioxid de carbon pe kilometru.
Un motor absolut nou, turbo pe benzina, de 1,2 litri (Turbo Gasoline Direct Injection – GDI) va fi disponibil din 2012.
De la lansarea sa in 2005, vanzarile globale ale actualei generatii de Rio au totalizat peste 860.000 de unitati. Rio este pe locul trei in vanzarile la export ale Kia Motors pe 2010, cu peste 219.000 de unitati vandute.