Renault va lansa noua generatie a masinii de oras (segment B) Clio in 2012, Twingo restilizat in acest an, are in plan lansarea de noi masini electrice, pe langa cele patru anuntate deja, si conceprea de platforme pe module, care vor reduce costurile, se arata in strategia Grupului Renault pe sase ani.
Coerent cu sloganul sau, Drive the Change (Conduce Schimbarea), Renault si-a propus sa reduca emisiile medii de dioxid de carbon pentru gama sa de masini de la 137 de grame pe kilometru in prezent la mai putin de 120 de grame pana in 2013 si sub 100 de grame pana in 2016. Un rol esential in aceasta lupta o vor avea, desigur, masinile electrice, care nu au emisii de esapament.
Iata pe scurt ce vrea sa faca Renault in urmatorii sase ani:
- Twingo facelift vine in acest an;
- Noua generatie Clio va fi lansata in 2012 si, potrivit speculatiilor, va avea un design inspirat de conceptul Zoe Preview;
- Lansarea in acest an a celui mai puternic motor turbo diesel (dCi) de 1,6 litri de pe piata, care livreaza 130 Cai Putere si care va fi montat momentan pe Scenic si Grand Scenic;
- Marcile Renault Group (Renault, Dacia si Renault Samsung-Motors) vor avea 44 de modele in total in 2013 si 48 in 2016, fata de 40 in 2010 si 30 in 2005;
- Lansarea de noi masini electrice intre 2014 si 2016, pe langa cele patru anuntate deja (Fluence Z.E., Kangoo Z.E. si Twizy Z.E. pe piata din 2011 si Zoe Z.E. in 2012);
- Pana in 2016 Alianta Renault-Nissan estimeaza ca va avea 1,5 milioane de masini electrice pe strazi. Din 2015 capacitatea anuala de productie de electrice va fi 500.000 unitati pe an;
- O noua platforma va echipa circa 1,5 milioane de masini pe an, fiind impartita de Renault cu Nissan pentru masinile medii si mari;
- Standardizarea componentelor prin utilizarea de module. Mai simplu spus, Renault vrea sa implementeze un nou tip de standardizare care va consta in conceperea de la zero a pieselor si componentelor pentru a putea fi puse pe mai multe masini. Aceasta strategie se va aplica mai intai pe platformelor M0 (denumita si Logan sau Entry), B (Clio) si C/D (Megane/Laguna);
- O platforma comuna pentru masini de clasa A va fi impartita de Renault si Daimler pentru modelele Twingo si smart, lucru anuntat deja;
- Platforma Renault pentru vehicule utilitare va beneficia de intelegerile cu Nissan si Daimler, spune Renault, fara sa detalieze;
- 80% dintre modelele lansate intre 2014 si 2016 vor avea o platforma impartasita cu un partener.
In strategia pe sase ani a Renault mai scrie si ca Dacia va lansa in 2012 o noua masina de familie si o mica utilitara.