Acasa Piata Auto Piata masinilor noi din Romania a scazut si in 2010, dar sase marci importante au sfidat criza

Piata masinilor noi din Romania a scazut si in 2010, dar sase marci importante au sfidat criza

de Adrian Mitrea

Placuta de inmatriculare provizorie (sursa - 0-100.ro)

Vanzarile de masini noi din Romania au scazut cu 18% anul trecut, comparativ cu 2009, de la 116.000 unitati la 94.500 automobile, insa chiar si in aceste conditii sase marci importante, de renume, au reusit sa infranga criza, reiese din datele Directiei Regim Permise de Conducere si Inmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV).

Fiecare dintre aceste marci este relevanta pentru categoria de pret din care face parte, aratand ca strategiile de piata adoptate si pozitionarea prin pret au fost mai bune decat ale concurentilor. Este vorba de BMW, Porsche, Infiniti, Ferrari, Opel si Chevrolet.

Marcile de volum

Cu mici permutari, marcile din top sunt mare parte aceleasi. Dacia a continuat sa fie liderul absolut al vanzarilor (aproape 31.000 unitati), conform traditiei, desi vanzarile marcii au scazut cu aproape 15%.

In spatele Dacia topul cinci al marcilor de import a suferit miscari interesante.

Skoda e pe prima pozitie (8.030 masini, -13%), trecand astfel de Volkswagen (7.807 unitati, -18%), care ocupa anul trecut acest loc, iar acum se afla pe 3. Intre Skoda si Volkswagen s-a interpus Renault (deci locul 2, cu 7.857 masini, -12,7%), care se regasea pe pozitia a 3-a in 2009.

Opel si-a conservat locul al 4-lea (6.675 unitati), iar Chevrolet a intrat in topul cinci al marcilor de import (4.897 masini). Inmatricularile de masini noi Opel au crescut anul trecut cu 8,7%, iar pentru Chevrolet avansul a fost de 24,6%. Aceste doua marci sunt singurele din categoria celor de volum (populare) care au crescut anul trecut.

Segmentul premium si de lux

In ceea ce priveste vanzarile de masini premium noi, clasamentul international se regaseste si in Romania. Cea mai bine vanduta marca a fost BMW, cu 1.656 unitati livrate anul trecut si o crestere de 29,5% a vanzarilor. Dintre marcile premium importante, BMW este si singura care a crescut in Romania.

Mercedes-Benz a vandut 1.372 masini (-9%), iar Audi 1.115 unitati (-24%). Pentru Porsche anul trecut a fost bun deoarece numarul de masini noi intrate in circulatie a fost cu 19% mai mare decat in 2009 (crestere de la 105 la 125 unitati).

O figura frumoasa a facut si Infiniti, pentru care 2010 a fost primul an plin de prezenta oficiala in Romania. Masinile marcii premium japoneze si-au gasit 82 de cumparatori in Romania, fata de 22 in anul de debut 2009. Astfel, Infiniti a livrat mai multe masini decat Lexus (47 unitati), desi aceasta marca premium venita tot din Japonia are o prezenta mai indelungata pe piata romaneasca.

Ferrari, constructorul auto cu cele mai exclusiviste masini de pe piata, si-a majorat vanzarile de la 16 la 20 de exemplare (+25%).

Pe de alta parte alte marci de lux au avut o cadere dramatica: Bentley a livrat 3 masini in loc de 12 (-75%), Maserati 7 unitati fata de 11 (-36%). Au fost si marci de lux ale caror masini noi nu si-au gasit niciun cumparator in Romania anului 2010: Aston Martin si Maybach. Totusi, dupa un 2009 in care niciun Rolls-Royce nou nu a intrat in circulatie in tara, anul trecut au fost inregistrate doua inmatriculari.

Vanzarile, la cel mai scazut nivel din ultimii ani

Fara indoiala, anul 2007 a fost cel mai bun pentru vanzarile de masini noi. Atunci au intrat in circulatie in Romania peste 312.000 masini aduse direct din fabrica. Deci in 2010 s-au vandut de peste trei ori mai putine masini decat inainte de criza.

De asemenea, anul trecut a marcat si scaderea pietei sub pragul de 100.000 de unitati. Doar in 2002 (aproape 89.000 unitati) si in anii anteriori acestuia s-a mai intamplat asta.

Lasa un comentariu