Acasa Anvelope STUDIU: Unul din trei soferi nu stie care este legatura dintre anvelope si siguranta masinii

STUDIU: Unul din trei soferi nu stie care este legatura dintre anvelope si siguranta masinii

de Adrian Mitrea

Goodyear Eagle Asymmetric (sursa - caranddriving.com)

Multi conducatori auto din Europa subestimeaza legatura dintre alegerea anvelopelor si siguranta rutiera, potrivit unui studiu realizat de producatorul de anvelope Goodyear Dunlop. Unul din trei intervievati a recunoscut ca nu stie aproape nimic despre cum influenteaza anvelopele distanta de franare a vehiculului sau aderenta acestuia pe sosea.

„In timp ce tot mai multi conducatori auto germani si polonezi se pregatesc pentru o iarna grea, singurul raspuns din partea conducatorilor auto din vestul si sudul Europei este adesea sa spere si sa se roage ca zapada sa nu vina”, se arata intr-un comunicat al Goodyear Dunlop.

In ciuda avertismentelor cu privire la o iarna 2010-2011 grea, studiul arata o Europa divizata, intre cetatenii acelor tari care trec la anvelope de iarna si cei care cred ca pot infrunta sezonul rece oricum.

Mai mult de jumatate dintre conducatorii auto francezi si belgieni, doua treimi dintre soferii spanioli si trei sferturi dintre cei britanici au recunoscut ca nu folosesc anvelope de iarna.

Specialistii recomanda utilizarea unor cauciucuri speciale pentru iarna cand temperatura scade sub 7-10 grade Celsius.

„Anvelopele de iarna imbunatatesc semnificativ aderenta si reduc distantele de franare la temperaturi scazute deoarece, spre deosebire de anvelopele de vara, acestea nu isi pierd elasticitatea. Acest lucru le permite sa mentina o tractiune mai buna la temperaturi scazute, precum si in conditii de carosabil umed, zapada, noroi si gheata”, a declarat, intr-un comunicat, Tom Delforge, director de comunicare al Goodyear Dunlop pentru Europa, Orientul Mijlociu si Africa.

Studiul a fost efectuat pe un esantion de 3.500 de conducatori auto din Belgia, Franta, Germania, Italia, Polonia, Spania si Marea Britanie, in perioada 31 august-9 septembrie 2010. Interviurile au fost realizate in limba locala a fiecarei tari.

Lasa un comentariu