Ultimul automobil marca Mercury, un model Grand Marquis, a parasit linia de fabricatie a uzinei St. Thomas Ontario marti, 4 ianuarie 2011, marcand astfel un moment istoric pentru grupul american Ford, informeaza Automotive News.
Masina care a pus oficial crucea la capataiul Mercury trebuia sa fie produsa in 2010, insa ninsorile abundente din SUA au dus la intarzierea pieselor necesare asamblarii.
Modelul Grand Marquis a fost produs timp de 25 de ani la uzina St. Thomas. Aceasta fabrica va continua sa produca modelul Ford Crown Victoria pentru taxi si politie pana in septembrie 2011, cand va fi inchisa.
Dupa lichidarea Mercury, Ford Motor Company se concentreaza pe doua branduri: Ford (cu prezenta internationala) si Lincoln (rezervat doar Americii, cel putin deocamdata).
Unul dintre cele mai puternice argumente care au condus la lichidarea marcii Mercury a fost acela ca vanzarile au scazut cu 74% din anul 2000 incoace. Cel mai bun an pentru Mercury a fost 1978, cand au fost livrate 579.498 autovehicule. In 2009, masinile Mercury si-au gasit doar 92.299 proprietari.
Marca Mercury a fost fondata in 1939 de catre Edsel Ford, fiul lui Henry Ford.
Ford a vandut, in ultimii trei ani, aproape toate brandurile sale premium si de lux: Aston Martin, Jaguar, Land Rover si Volvo. Spre deosebire de acestea, brandul Mercury nu va mai exista pe piata, alaturandu-se astfel altor marci americane care au pierit in ultimii ani, precum Pontiac, Saturn, Oldsmobile si Plymouth.