Acasa Anvelope Bridgestone vrea sa foloseasca, pana in 2020, cu 50% mai putin cauciuc in anvelope

Bridgestone vrea sa foloseasca, pana in 2020, cu 50% mai putin cauciuc in anvelope

de Costea Arsene
Anvelope Bridgestone (sursa - Bridgestone)
Anvelope Bridgestone (sursa - Bridgestone)

O crestere abrupta a pretului cauciucului, ca materie prima, forteaza cel mai mare fabricant de anvelope din lume, Bridgestone, sa isi reduca consumul cu pana la 50% in urmatorii 10 ani.

„Producatorul japonez de anvelope Bridgestone se preocupa momentan de dezvoltarea unei tehnologii care va injumatati cantitatile de cauciuc natural si sintetic necesare realizarii de anvelope, fara a afecta calitatea produsului finit”, a declarat managerul general al diviziei de comunicare, Masayuki Ishii, potrivit Automotive News Europe.

Reputatul holding financiar Goldman Sachs estimeaza ca pretul unui kilogram de cauciuc va ajunge la 4,40 dolari in 2011, fata de un dolar in 2008.

Cererea mondiala de cauciuc natural va depasi oferta cu 313.000 de tone in 2010, cea mai mare diferenta inregistrata din 2006 incoace, prezice Goldman Sachs.

Acest lucru se intampla si pentru ca fermierii care plantau cauciuc se reprofileaza catre alte culturi.

Anul trecut, in Japonia, 28,9% din anvelopelele comercializate erau fabricate din cauciuc natural, in timp ce 21,4% erau sintetice, se arata intr-un studiu intocmit de Asociatia Producatorilor de Anvelope Auto din Japonia.

Cererea globala de anvelope destinate automobilelor este asteptata sa creasca cu 20% intre 2009 si 2015 si cu 50% in cazul camioanelor si autobuzelor, estimeaza Bridgestone. In China cresterea va fi de 80%, iar in India de 50%.

Bridgestone opereaza 47 de fabrici in toata lumea si detinea, in 2009, o cota de piata de 16,2%, urmat de Michelin, cu 15,5%, potrivit ziarului Tire Business.

Lasa un comentariu

avatar
  Subscribe  
Notifica-ma despre