BMW X3 a ajuns la a doua generatie si primul indiciu ca acum e o masina mai matura este faptul ca a crescut, la propriu. Si asta nu e tot. Se pare ca BMW a reusit in sfarsit sa rezolve problema cu suspensia prea dura de pe vechiul model si sa faca ordine in gama X.
Se poate viziona si pe: Youtube HD | Facebook | 0-100.ro
Concept
Anul trecut, dupa lansarea mezinului X1, acesta si X3 aveau dimensiuni prea apropiate si puteau deruta potentialii clienti, pe buna dreptate. Acum, odata cu lansarea noului X3, totul e mult limpede si gama X mai coerenta.
click aici pentru galeria foto
Design
Noul X3 conserva foarte bine expresia farurilor de pe vechiul model, sugerand masculinitate si robustete, dar restul elementelor de design sunt noi si corespund noii game BMW, inaugurata cu modelul de nisa Seria 5 GT si noua generatie a limuzinei Seria 5.
X3 a crescut atat de mult incat e aproape la fel de lung ca primul X5 si este chiar mai lat decat acesta. Iata si in cifre ce inseamna asta: 4.648 mm lungime/1.881 mm latime/1.661 mm inaltime pentru noul X3 vs. 4.667 mm lungime/1.872 latime/1.712 inaltime pentru prima generatie X5. Fata de modelul pe care-l inlocuieste, noul X3 este cu 83 mm mai lung, 28 mm mai lat si cu 13 mm mai scund.
Tehnologie, confort si dotari
Masina din test e o versiune intermediara din punct de vedere al dotarilor, avand un pret mediu pentru gama X3, adica aproape 52.000 euro cu TVA inclusa.
Astfel echipat, X3 asigura un nivel de dotari rezonabil si un confort mai mult decat decent. Judecand la rece, X3 ar trebui sa fie alegerea fireasca a oricaruia dintre noi care isi doreste un Sports Activity Vehicle BMW. Nu e nici prea mic, dar nici prea mare si asta ii ofera tot felul de avantaje… Spre exemplu, e usor de parcat si are o rigiditate a caroseriei foarte buna, superioara lui X5. Asta inseamna ca nu se aud scartaieli prin habitaclu, asa cum se intampla la masinile cu caroserii prea mari.
BMW a reusit sa regleze suspensiile noului X3 intr-un mod mai fericit si astfel masina imbina cum trebuie confortul si tinuta de drum riguroasa, in contextul in care prima generatie a fost des criticata pentru suspensia prea dura.
Noul BMW X3 este primul din membru din gama X ce poate fi echipat optional cu suspensie adaptiva, la fel ca Seria 5, si e tot primul X ce dispune de directie 100% electrica. X6, X5 si X1 nu au asa ceva si nici suspensie adaptiva. Masina din imagini nu beneficiaza de acest sistem de amortizare, dar existenta dotarii spune multe despre cat s-a straduit constructorul auto bavarez sa faca din noul X3 o masina confortabila.
In plus, antifonarea e mai buna, scaunele mai confortabile si materialele mai placute la atingere.
Tipic pentru BMW, cele mai interesante dotari sunt optionale, nu standard. Chiar si asa, unele dintre ele, cum ar fi transmisia automata cu opt trepte, fac toti aproape 2.000 de euro pe care-i cere constructorul.
Pe sosea
Aceasta cutie de viteze face casa buna cu motorul turbo diesel de 2 litri si pune in valoare asa cum trebuie toti cei 184 de Cai Putere ai acestuia. Drept dovada, acceleratia de la 0 la 100 de kilometri pe ora se realizeaza in 8,5 secunde – o valoare foarte buna pentru un SUV de 1,8 tone echipat cu motor diesel de 2 litri.
Conform traditiei BMW, distributia maselor intre fata si spate e cat se poate de echilibrata si asigura noului X3 un comportament surprinzator de agil pe viraje. Directia precisa si sistemul de tractiune integrala xDrive au grija ca masina sa se simta vioaie pe viraje.
Tehnic vorbind, diferentialul multidisc controlat electronic ce intra in componenta sistemului de tractiune integrala xDrive este cel care face ca fiecare curba sa fie abordata sigur si rapid, asigurand tractiune optima chiar si in conditiile unui stil de sofat mai agresiv.
Concurenti
Cei mai de temut rivali ai lui X3 sunt Mercedes-Benz GLK si Audi Q5, insa au dezavantajul ca sunt mai demult pe piata si intr-o lume orientata dupa ultimele noutati in auto ar putea pierde in fata BMW, preturile fiind aproape identice intre toate cele trei SUV-uri. Deloc de neglijat este concurenta facuta de Volvo XC60 si Infiniti EX, care va fi si mai interesant pentru clienti, din 2011, cand va fi introdus in oferta un motor turbo diesel V6 de 2,5 litri – mai atractiv din punct de vedere financiar decat singura motorizare din prezent (3,7 litri benzina).
Concluzii
Avand in vedere ca X3 e cel mai nou membru al gamei X, dar si cel mai polivalent dintre toate SUV-urile BMW, acest model are sanse mari sa se transforme intr-un lider de vanzari in segmentul sau.
Singurul minus real al noului BMW X3 este ca oferta de motorizari e foarte saraca. In afara de acest propulsor diesel de pe masina din test, mai este disponibila doar o singura motorizare… si aia e pe benzina. Deci iata o veste proasta pentru cine si-ar dori un X3 cu motor diesel de peste 200 de Cai. Un alt aspect care ar putea sa-i deranjeze pe unii ar fi ca noul X3 e fabricat in Statele Unite ale Americii si nu in Europa, ca pana acum.
5 comentarii
consum 13 / 100 mai mult decat dublu fata de constructor ?
da ma da zice ca in regim de test-drive. daca te uiti la cum merge masina in testdrive e clar ca a fost ambalata
Foarte misto testul. Mi-a placut ideea de a pune cele doua modele in paralel!
Bravo 0-100!
Realizati teste ok, obiective. Bravo voua! Presupun ca dupa ce o sa treaca ceva timp o sa fie comercializate si alte motorizari pentru X3. O singura mentiune as avea: atat X5 cat si X6 au ca si optiune suspesia adaptiva. Ceea ce a-ti afirmat acolo este eronat. Verificati inclusiv configuratorul BMW o sa descoperiti acest lucru.
Salut Lucian, trebuie sa tii cont si de faptul ca testul a fost facut cu cateva luni inainte sa comentezi tu si deci ofertele si optiunile mai sufera modificari in timp. La momentul respectiv era intocmai cum am spus/scris in test, verificand pe configurator si in comunicatele de presa ale BMW despre noul X3.
Multe lucruri din ce am spus acolo vor fi demontate pas cu pas de mersul industriei, pentru ca, nu-i asa, totul se petrece foarte repede.
Multumesc pentru interes!
Adrian