Acasa Design Mazda, inconsecventa in design

Mazda, inconsecventa in design

de Costea Arsene

Mazda Shinari (sursa - Mazda)

Producatorul auto japonez Mazda si-a schimbat filosofia de design, cunoscuta sub numele de „Nagare”, care in japoneza inseamna „curgere”, dupa implementarea ei doar pe un singur model, noua Mazda5, ce va fi lansata in 2011. Noul curent stilistic de la Mazda se numeste kodo – „sufletul miscarii”.

Schimbarea de macaz in ceea ce priveste designul vine dupa ce, in 2006, Mazda incepuse promovarea conceptului de design „Nagare”.

Primul automobil care dezvaluie noile linii de design ce se vor regasi pe viitoarele masini produse de Mazda este conceptul Shinari, scrie Automotive News Europe (ANE).

Limbajul de design implementat pe conceptul Shinari va fi implementat in productia de serie in urmatorii doi ani, a declarat directorul de design din cadrul Diviziei Mazda din America de Nord, Derek Jenkins.

Cuvantul „Shinari” arata asa-numitul „kodo”, care in japoneza inseamna „sufletul miscarii”.

Noua filosofie de design va continua sa puna accent pe liniile curgatoare, pe partea frontala a masinii, dar se va renunta la suprafetele texturate specifice limbajului Nagare.

„Nu vom folosi atat de mult suprafetele texturate sau in mai multe straturi. (…) Ne-am reintors la un desen mai simplu, mai curat. (…) Aspecte cum sunt proportiile, partea frontala, calitatea materialelor si felul in care masina sta pe propriile roti fac ca aceasta sa arate puternica, scumpa… lucruri care te fac sa vrei sa o achizitionezi. (…) Si cred ca acestea sunt lucrurile care nu vor costa atat de mult incat sa nu putem incadra masina intr-o zona de eficienta (economica – n.r.)”, a declarat Derek Jenkins.

Un aspect important al noului limbaj de design va avea in vedere proportiile. Rotile vor fi amplasate mai aproape de colturile masinii, iar automobilele vor fi mai late si mai aproape de sosea, a mai spus Jenkins.

„Intotdeauna recurg la analogia conform careia, daca ma opresc la un restaurant, nu conteaza daca cobor dintr-o masina de 15.000 de dolari sau de 50.000 de dolari, vreau doar sa arate bine in configuratia respectiva. (…) Acest lucru face parte, in final, din experienta de a detine o masina”, a adaugat Jenkins.

Conceptul de design Nagare a fost abandonat dupa ce directorul de design al Mazda, Laurens Van den Acker, cel care a stat la baza acestuia, s-a mutat anul trecut la Renault, dupa trei ani petrecuti alaturi de producatorul japonez Mazda.

Van den Acker a fost inlocuit de Ikuo Maeda, care, in calitatea sa de designer al filialei Mazda din Hiroshima a desenat modelul sport Mazda RX-8.

Lasa un comentariu